”La această sumă vorbim de o aeronavă modestă, dar decentă, a spus Stoicescu. Nu poate fi un model nou, ci doar unul second hand, ceea ce nu ar însemna că se pun în discuție siguranța și durata de exploatare. Cred că va fi un avion sigur, dar modest, din punct de vedere al confortului. important este să poată acoperi fără escală distanțe cum ar fi București Beijing sau Washington ”.
Năstase a refuzat un avion de 30 de milioane de dolari
”În mandatul guvernului Năstase, am prezentat premierului, pe aeroportul Băneasa, un Falcon 900X, nou, a adăugat Stoicescu. Costa 30 de milioane de dolari, dar putea face București-Tokio fără escală. Era un avion tip executive de primă mână. Adrian Năstase a spus că ar fi o frivolitate să dea atâta pe un avion, când sunt multe alte priorități, iar discuția s-a încheiat Un aparat oficial era, însă, necesar”.
O aeronavă dată francezilor pentru modernizarea celeilalte
”Boeing-ul 707 avea o mare problemă, de la 1 aprilie 2003, a precizat Stoicescu. De la acea dată nu mai avea voie să aterizeze pe aeroporturile din majoritatea țărilor, din cauza prevederilor referitoare la zgomotul motoarelor. Se dădea derogare doar dacă era președintele la bord. Airbus-urile erau de tip long curier forțat. Adică se reducea numărul pasagerilor, ca să poată zbura fără escală la New York, sub nivelul de profitabilitate. Nu erau eficiente, ceea ce se vede în bugetul Tarom. Așa că am susținut ideea celor din grupul Lagardere, ca unul să fie dat francezilor, ca plată pentru modernizarea celuilalt, care să fie transformat în aeronavă prezidențială. Nu ne costa nimic și scăpam de pagubă. Nu s-a dorit. la nivelul anului 2005, când m-am pensionat, nu se făcuse nimic. Nimeni n-a oferit banii pe care i-ar fi vrut statul pentru cele două Airbus-uri 310, care au intrat în conservare”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu