Viaţa extraterestră, posibilă chiar în Sistemul Solar, ACUM! Ce spun cercetătorii despre Europa, unul dintre sateliţii lui Jupiter

Fotografie creată de Simon Berger, de la Pexels

Cercetătorii americani anunţă că Europa, satelitul îngheţat al lui Jupiter, ar putea găzdui viaţă extraterestră.

Apa sărată din scoarţa de gheaţă a Europei ar putea transporta oxigen spre un ocean interior de apă lichidă, arată un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Texas. Astfel, ei cred că în acel ocean ipotetic ar putea fi viaţă extraterestră, dar şi că oxigenul din acel ocean ar fi în aceeaşi cantitate ca în oceanele Pământului.

"Cercetarea noastră aduce această teorie în tărâmul posibilităţii", a declarat Marc Hesse, profesor la Universitatea Texas şi prim-cercetător în acest studiu.

"Ne oferă o soluţie la ceea ce este considerată una dintre problemele extraordinare ale vieţii sub suprafaţa Europei", a mai spus el.

Europa este considerată candidatul potrivit pentru viaţă extraterestră, deoarece au fost detectate semne de oxigen şi apă pe planetă, alături de alte chimicale care ar putea servi drept nutrienţi. Cu toate astea, scoarţa de gheaţă, groasă de 24 km, este o barieră între apa Europei şi oxigenul produs de lumina Soarelui şi particulele încărcate care lovesc suprafaţa de gheaţă.

Iar dacă în acel ocean subteran există viaţă, atunci este clar că există şi o metodă prin care oxigenul ajunge la ea. Hesse crede că cel mai plauzibil scenariu este cel conform căruia oxigenul este dus în apă prin apa sărată, formată în crăpăturile de la suprafaţa satelitului.

Steven Vance, co autor al studiului şi cercetător la NASA, spune că nivelul de oxigen din oceanul Europei ar fi similar cu cel din oceanele Pământului, motiv pentru care este uşor de crezut că acolo există potenţial pentru existenţa vieţii.

"E uimitor să ne gândim la existenţa unor organisme care trăiesc sub acea gheaţă", a precizat Vance, citat de Daily Mail.

NASA a confirmat: peste 5000 de planete descoperite în afara sistemului Solar

NASA a confirmat că numărul exoplanetelor descoperite în afara sistemului solar a trecut de 5000, după ce săptămâna trecută au fost descoperite alte 65 de astfel de lumi noi.

"Nu e doar o cifră. Fiecare dintre aceste exoplanete reprezintă o lume nouă. Sunt extrem de încântată de fiecare, pentru că nu ştim nimic despre ele", a declarat Jessie Christiansen, cercetător la Institutul de Tehnologie din Pasadena, California.

Printre planetele descoperite se numără lumi stâncoase, ca Pământul, planete mai mici decât Neptun, dar mai mari decât a noastră, dar şi Jupitere fierbinţi, care îşi orbitează îndeaproape steaua. De asemenea, au fost descoperit planete care orbitează mai mult de o stea. Dintre cele descoperite, 30% sunt gigante gazoase, precum Jupiter, 31% sunt super-Pământuri, iar 35% sunt precum Neptun. Doar 4% sunt planete terestre, precum Pământul sau Marte, scrie CNN.

CITEŞTE MAI MULTE AICI