"Un lucru e cert: sigure nu sunt (maşinile inteligente conectate la Internet, n.r.). Vestea bună e că atacatorii nu şi-au concentrat încă atenţia asupra lor, aşa că mai este timp să se îndrepte lucrurile. Din punctul meu de vedere, e nevoie ca discuţia despre securitatea maşinilor conectate să pornească de aici: elementele de siguranţă ale maşinii nu ar trebui să fie conectate la Internet: de exemplu, frânarea sau pornirea motorului. Partea de ştiri şi divertisment ar trebui să fie separată de acestea. Recent, compania noastră a făcut public un studiu rezultat în urma examinării a şapte aplicaţii de control de la distanţă al maşinii, produse de firme cunoscute. Toate aveau o serie de probleme de securitate, printre care lipsa unui cod de verificare a integrităţii sau păstrarea parolelor şi a datelor de logare necriptate. În plus, era absentă orice protecţie împotriva aplicării unor tehnici de reverse engineering asupra aplicaţiei - pe scurt, pornind de la produsul final, cineva potenţial rău intenţionat poate să vadă exact cum funcţionează aplicaţia şi să profite de o vulnerabilitate găsită. Ca şi în cazul dispozitivelor IoT, producătorii trebuie să integreze securitatea încă din faza de proiectare a unui model, pentru că lucrurile să nu scape de sub control, în câţiva ani", a explica Ştefan Tănase, senior security researcher Kaspersky Lab.
Pe de altă parte, referitor la tehnologia Blockchain, expertul consideră că aceasta are potenţial de a revoluţiona şi alte zone, în afara celei de plăţi digitale, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News