Oraşul francez Lyon va impune noi restricţii de viteză pentru şoferi. Astfel, limita maximă legală pentru maşini va fi de 30 km/h.
Oraşul francez Lyon intenţionează să reducă limita de viteză de la 50 de kilometri pe oră la 30 de kilometri pe oră în primăvara anului viitor, a declarat marţi primarul Gregory Doucet pentru canalul de televiziune France 3, relatează dpa.
Lyon se va afla printre alte mari oraşe din Franţa, inclusiv Paris şi Lille, unde este aplicată o reducere a limitei de viteză.
Doucet a spus că limita de 50 de kilometri pe oră va fi menţinută doar pe unele artere principale. Schimbarea este menită să ajute la prevenirea accidentelor, scrie Agerpres.
Primarul Anne Hidalgo a promis să reducă spaţiul public dedicat maşinilor în unul dintre cele mai aglomerate oraşe ale Europei. Astfel, de luni, 30 august, viteza maximă admisă în capitala Franţei este de 30 de km/h.
Ideea este ca traficul rutier să fie diminuat şi de a fi privilegiată bicicleta ori transportul în comun. Dar, unii bicicliști circulă în Paris cu peste 30 de km/h, potrivit Antena 3.
Vor exista şi mici excepţii de la acest maxim de viteză, spre exemplu pe Champs Elysées se va putea circula în continuare cu 50 de km/h ori pe șoseaua ce înconjoară Parisul, perifericul, va fi menținută viteza actuală de 70 de km/h.
Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a Primăriei Capitalei amenda este de 135 de euro și retragerea a 2 puncte de pe permisul de conducere.
Pe aproape 60% din străzile capitalei franceze au fost deja instituite restricţii de viteză şi, de când Hidalgo a devenit primar, în 2016, pe multe altele sunt sensuri unice sau este posibil doar traficul pietonal.
Începând din 2022, primăria plănuieşte să interzică accesul majorităţii autovehiculelor din centrul Parisului, astfel încât oraşul să fie pregătit pentru a găzdui Jocurile Olimpice, în 2024.
Viteza excesivă este unul dintre principalii factori ai accidentelor mortale de pe şoselele din România. Iată însă şi câteva statistici despre mersul cu viteză peste limita legală.
1. Pentru fiecare creştere cu 1% a vitezei medii de deplasare, rezultă o creştere cu 4% a riscului de accident cu victime, respectiv cu 3% a riscului unui accident grav.
2. În cazul creşterii vitezei medii, riscul de mortalitate pentru pietonii loviţi frontal de o maşină creşte de 4,5 ori dacă maşina se deplasează cu 65 km/h în loc de 50 km/h. În cazul ciocnirii laterale dintre două maşini, riscul de mortalitate pentru ocupanţii din maşina lovită din lateral este de 85% la o viteză de 65 km/h.
3. Cu cât viteza maşinii e mai mare, cu atât ai mai puţin timp la dispoziţie să opreşti la timp pentru a evita un accident. O maşină mergând cu 40 km/h are nevoie de circa 8,5 metri pentru a opri. O maşină mergând cu 50 km/h are nevoie de circa 13 metri pentru a opri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu