România face primii pași pentru implementarea TollRo.
Executivul a aprobat astăzi, printr-o hotărâre, nota de fundamentare în vederea implementării primei etape a Sistemului electronic de tarifare rutieră. Prin acest proiect, CNAIR implementează TollRo, așa cum bulgarii au BgToll și de aici vă puteți achiziționa vinieta în vederea utilizării infrastructurii rutiere de pe teritoriul României.
Noua rovinietă va lua în calcul și clasa de emisii.
”Prin noul sistem de tarifare rutieră vor fi aplicate tarifele rutiere în funcţie de clasa de emisii poluante Euro a vehiculelor, conform principiului 'poluatorul plăteşte'. În prezent, pe reţeaua de drumuri naţionale din România sunt aplicate tarife pentru toate categoriile de vehicule rutiere în funcţie de durata de utilizare a reţelei de drumuri (rovinieta) şi în funcţie de numărul de treceri efectuate la poduri peste Dunăre, fără a ţine cont de clasa de emisii (Euro) a acestora”, se arată în comunicat.
Realizarea acestui proiect face parte din angajamentele asumate de România prin PNRR - Jalonul 59. Costurile aferente implementării acestei prime etape a proiectului se ridică la 281,4 milioane lei (cu TVA) şi se alocă din fonduri externe nerambursabile în cadrul PNRR.
Noul sistem de taxare prevede:
- nivelul specific al taxelor în funcţie de distanţa parcursă şi criterii clare pentru taxarea vehiculelor grele în conformitate cu principiul "poluatorul plăteşte";
- stimulente pentru vehicule şi moduri de transport nepoluante/cu emisii scăzute;
- un sistem de descurajare a utilizării celor mai poluante vehicule, inclusiv prin măsuri fiscale/financiare, prin intermediul nivelurilor taxelor de proprietate pentru cele mai poluante vehicule de pasageri;
- utilizarea veniturilor pentru a sprijini întreţinerea drumurilor şi noi investiţii în transportul sustenabil;
- transferul a 10% din traficul rutier (călători şi mărfuri) către transportul feroviar între 2020 şi 2026.
Pentru introducerea sistemului de tarifare rutieră electronică în România, proiectul a fost împărţit în trei etape de implementare:
* Etapa I: Sistem electronic de tarifare rutieră, Lot 1 - Sistem informatic centralizat;
* Etapa II: Sistem electronic de tarifare rutieră, Lot 2 - achiziţia de echipamente hardware şi licenţe software destinate dotării obiectivelor fixe şi mobile de control;
* Etapa III: Sistem electronic de tarifare rutieră, Lot 3 - Identificarea amplasamentelor de control de pe reţeaua de drumuri naţionale din România şi realizarea infrastructurii.
Ulterior aprobării prezentului proiect de act normativ, se va proceda la introducerea proiectului de investiţii în Legea bugetului de stat pe anul 2025.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News