EXCLUSIV  Știri cu Dunărea în presa internațională. Bulai: M-am indignat, dar România a dat informațiile

Sociologul Alfred Bulai a analizat modul în care sunt reflectate evenimentele din şi despre România în presa din Italia.

În contextul în care  - cel puţin la noi în ţară  - există percepţia că românii sunt văzuţi prost în Italia, că nu au o imagine tocmai bună şi că italienii nu au o părere pozitivă despre conaţionalii noştri care se află acolo, sociologul Alfred Bulai a analizat modul în care românii şi România sunt prezenţi în presa din peninsulă. 

"Am avut o curiozitate: am pus pe oameni să studieze în presa italiată toate menţiunile despre România. Surpriză: cele mai multe erau neutre, iar cele pozitive erau mai multe decât cele negative. Presa românească le prelua pe cele negative. Erau ştiri pozitive: doi români au salvat-o pe una de la înec, nu ştiu ce au mai făcut... Acelea nu apăreau la noi, apăreau alea negative. Aici era selecţia noastră.

Iar cel mai bun exemplu a fost inundaţia din 2007, când s-a revărsat Dunărea. Dunărea nu s-a revărsat pe România că avea ceva cu ea. S-a revărsat şi în Serbia, şi în Bulgaria. Euronews dă trei ştiri cu Dunărea: în Serbia erau unii la Belgrad care făceau schi nautic; în Bulgaria lucrau, cărau saci, nu ştiu ce; în România, unul la cârciumă cu apa până la genunchi. M-am indignat, dar am avut surpriza să aflu că noi dădusem imaginile, ei au dat imagini din ce au difuzat televiziunile din ţările respective. Noi am dat sursa de informaţii, că ei nu au filmat nimic.

Chestia asta ne urmăreşte -  şi în perioada interbelică o să găseşti oameni care înjurau, e o chestie mai veche -  şi aparţine unei elite largi, dar nu populaţia, populaţia are sentimente patriotice, uită-te la fotbal, la întreceri sportive", a spus Alfred Bulai la DC News, la emisiunea "Nod în papură", realizată alături de jurnalistul Val Vâlcu.

VIDEO: 

Italia, soluţie din anii '50 cu care a schimbat imaginea spitalelor

"Am fost întrebat de zeci de mii de ori cum e cu comunicarea şi cu vaccinarea. A fost foarte prost la noi, dar o să dau un exemplu. Un fost preşedinte al Comisiei de la Veneţia a venit în vizită specială în România să discute cu noi, că avea super experienţă. L-am întrebat dacă îi plac serialele cu doctori, cu spitale, dar invenţia era a lui. Iată de ce. 

În Italia, în anii '50, imaginea sistemului medical era dezastru. Numai mită, corupţie, condiţii execrabile, totul era oribil. El era atunci reprezentant pe comunicare al Guvernului italian. Care a fost ideea lui? Nu a băgat bani în comunicare, PR, etc. A finanţat de la bugetul de stat un serial cu medici. Un serial care a fost dat la Rai 1, cu drame medicale. A fost de atât de mare succes încât nu a mai fost nevoie de alte finanţări, s-a finanţat singur serialul. A fost primul serial cu medici, apoi au venit americanii şi au preluat ideea. Într-un an s-a schimbat percepţia, s-a umanizat faţa sistemului medical, cu eroi, cu drame. Aşa schimbi lucrurile! La publicitate schimbi programul, te uiţi la alţii... Pe când dacă dai un film care face audienţă de rupe, normal că mă uit la el. Să nu uităm că dr. House a făcut foarte multe pentru lumea medicinei", a spus Alfred Bulai. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri





Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2022 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt2
YesMy