Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Părinți de succes: Umorul, sprijin pentru o educație a excelenței

În şcoală se formează viitorul cetăţean, iar ceea ce dobândeşte, vede şi învaţă copilul în anii de şcoală îi va rămâne întipărit în minte toată viaţa. În consecință, este important ca profesorii să apeleze la toate tehnicile pentru ca elevii săi să considere școala un mediu cât mai agreabil, iar efortul de a învăța lucruri noi să nu mai pară atât de greu. 

Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, consideră că o școală care își dorește elevi fericiți trebuie să promoveze umorul, încă o treaptă în drumul spre o educație a excelenței în care rezultatele valoroase se împletesc cu plăcerea copiilor de a merge la școală.

De multe ori, imaginea efortului de învățare clasică nu prea pare să aibă multe în comun cu o clasă de elevi care râd, un astfel de comportament fiind adesea confundat cu superficialitatea.

Părinți de succes: Curiozitatea, un declanșator al motivației pentru învățare

Însă, susține, profesorul universitar Pânișoară, școala și distracția nu numai că nu se exclud, ci mai mult, se întrepătrund și se completează, întrucât atunci când copiii se bucură, râd, sunt fericiți, timpul trece mai repede, efortul nu mai pare așa de dificil și dorința de a sta la școală este una firească (și nu impusă de obligativitate).

Analizând impactul umorului în educație, specialistul în Educație apreciază că atât părinții, cât și profesorii creează o tensiune puternică asupra elevilor datorită așteptărilor pe care le au de la ei. Ori, umorul devine o sursă de eliberare din această tensiune creată de presiune și să își păstreze un înalt respect de sine chiar în condițiile unei autorități care îi poate face să se simtă în inferioritate.

De asemenea, umorul sprijină și în construcția stimei de sine, deoarece se simte bine să râdă de un clovn pentru că se simte mai deștept ca el. De aceea, glumele pe care le face profesorul pot umaniza relația care se stabilește între el și elevi stimulând totodată atenția, interesul/curiozitatea copilului față de un anumit subiect, motivația pentru ca acesta să se implice într-o sarcină dificilă și provocatoare.

Citește mai multe pe performante.ro

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.22
YesMy