Munca de acasă sau din cafenea, viitorul angajatului român

Bogdan Cotigă / 17 iul 2018 / 13:52 Salveaza PDF Comentarii
poza cu caracter descriptiv
Descriere foto: poza cu caracter descriptiv

Aproximativ 60% dintre angajaţii români lucrează remote cel puţin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii consideră că un spaţiu de lucru flexibil ar avea un impact direct în creşterea afacerii (91%).

Un studiu arată că atunci când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre respondenţii români intervievaţi lucrează de acasă şi aproximativ 20% preferă cafenele şi opţiunile de tip business lounge. 'Creşte cererea pentru 'la cerere' şi este firesc în contextul revoluţiei spaţiilor de muncă. Timp de generaţii oamenii s-au obişnuit cu programul de lucru fix, de 8 ore petrecute în acelaşi birou. Însă un număr din ce în ce mai mare de companii adoptă un model diferit de muncă ce aduce beneficii de partea angajatorilor şi a angajaţilor, motiv pentru care companiile îşi revizuiesc portofoliul imobiliar. Am intrat în era forţei de muncă mobile şi flexibile, iar acest fenomen reprezintă o schimbare majoră nu doar pentru România, dar şi la nivel global. Foarte curând conceptul de muncă flexibilă va deveni normalitate', explică Ramona Predescu, country manager Regus şi Spaces în România.

Munca de acasă, preferată și de angajatori

Peste 90% dintre managerii români au recunoscut că sunt preocupaţi ca firma pe care o conduc să răspundă mai repede decât competiţia la schimbările din piaţă şi să capitalizeze pe oportunităţile care apar în pieţe noi, dar fără să facă investiţii pe termen lung (81% dintre repondenţi). Companiile din România (63%) sunt interesate să crească în următorii 3-5 ani veniturile din contracte internaţionale, faţă de media de 50% a respondenţilor globali. Dintre managerii intervievaţi, 90% sunt de părere că angajaţii care lucrează în regim remote pot aduce economii semnificative pentru firmă şi că utilizarea unor birouri flexibile ar scădea cu până la 10% cheltuielile anuale de management al spaţiilor (81%).

Oamenii de afaceri din România au o disponibilitate scăzută (28%), faţă de media globală (41%), de a avea capitalul blocat în contracte pe termen lung legate de proprietăţi şi tehnologie. Peste 60% dintre respondenţi au recunoscut că iau în considerare renunţarea la spaţiul actual în favoarea unei soluţii de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecţiona mai mult capital către iniţiative de creştere a afacerii. 



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24