EXCLUSIV  Mindfulness, cum îți antrenezi mintea să fie limpede și activă. Un medic dezvăluie totul

Steluța Indrei / 04 aug 2018 / 08:45 Salveaza PDF Comentarii
fericire
Descriere foto: fericire

Mindfulness este cea mai în vogă tehnică de antrenare a minții pentru a învăța să trăiești în prezent, fără griji ale trecutului sau preocupări despre viitor. Mindfulness ajută la eliberarea de stres, anxietate, depresie, dependențe sau chiar pentru tratarea unor tulburări alimentare. 

Mindfulness reprezintă o stare de atenție asupra prezentului, deschisă și activă. Când această stare este atinsă, individul este capabil să-și analizeze propriile gânduri fără să le judece și să-și mențină mintea atentă pe prezent, în loc să retrăiască trecutul sau să se sperie de viitor. 

Ne dezvăluie adevărul despre mindfulness dr. Mihai Bran, psihiatru și co-fondator Atlashelp.net, prima platformă de psihoterapie, nutriție, parenting și coaching din România. 

„Deși la prima vedere menținerea atenției asupra prezentului poate părea ușor de realizat, mintea are obiceiul de a devia de la moment. Din acest motiv, starea de mindfulness trebuie cultivată prin exerciții simple, dar repetate des. Starea de mindfulness poate fi atinsă stând jos, în mers sau stând în picioare, întinderea la orizontală nefiind recomandată din cauza probabilității crescute de a adormi”, a explicat, pentru DC News, dr. Mihai Bran. 

Mindfulness: beneficii

- Îmbunătățește dispoziția. Odată cu creșterea abilității de a atinge starea de mindfulness, cresc substanțial șansele unei vieți pline de satisfacții. Abilitatea de a te bucura pe deplin de plăcerile vieții la momentul potrivit ajută foarte mult în momente grele, iar concentrarea pe momentul actual reduce numărul de griji legate de trecut și preocupări despre viitor

- Are efecte benefice asupra stării fizice. Mindfulness nu are efect doar asupra stării mentale sau spirituale, ci ajută semnificativ și din punct de vedere fizic. Eliberarea de stres, scăderea tensiunii arteriale, reducerea durerilor cronice, îmbunătățirea somnului și ameliorarea dificultăților gastro-intestinale sunt câteva dintre efectele benefice asupra corpului nostru. 

- Ajută psihicul. În ultimii ani, mindfulness a fost folosit cu succes în psihoterapie, pentru probleme cum ar fi: depresia, dependența, tulburările alimentare, dificultăți în cuplu sau anxietate

Mindfulness, mituri

Dr. Mihai Bran clarifică următoarele afirmații despre mindfulness:

- E doar meditație. Deseori cele două cuvinte - mindfulness și meditație - sunt folosite precum sinonime, însă, deși sunt legate, ele nu înseamnă același lucru. Mindfulness este, într-adevăr, o formă de meditație, fiindcă, pentru a reuși să trăim cu mintea exclusiv în prezent, trebuie să medităm pentru a elimina gândurile legate de trecut și de viitor. 

- Nu poate fi practicată decât în liniște completă. Un spațiu lipsit de zgomot ajută, cel puțin la început, să ne detașăm de lumea exterioară și să atingem mindfulnessul. Însă orice activitate zilnică poate fi „mindful”. Orice acțiune din jurul tău, de la felul în care curge apa într-un vas la senzația de nou simțită atunci când pătrundem printr-o ușă într-un alt spațiu, poate fi o bună oportunitate de a practica atenția asupra prezentului. 

- Se poate deprinde rapid. O mare calitate a mindfulnessului este că oricine poate atinge această stare. Însă, ca orice tehnică sau activitate nouă, doar practica regulată și exercițiul pot duce la dezvoltarea și menținerea abilității. Pașii mici, zilnici, pot duce foarte departe. 

Opinia medicului 

„Trăim într-o lume agitată, cu un număr mare de oameni și obiecte ce concurează pentru a ne acapara atenția. De aceea e important acum, poate mai mult ca oricând, ca un om să aibă abilitatea de a se disocia de lumea din jur, plus cea care a fost și cea care va fi, pentru a se putea dezvolta ca persoană și a duce o viață armonioasă”, arată dr. Mihai Bran. 



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26