Premierul egiptean Mostafa Madbouli a anunțat un șir de privatizări planificate ale companiilor de stat, în timp ce Cairo se confruntă cu o criză economică și o inflație de aproape 15%.
După ani de acuzații ale companiilor de stat care exclud investițiile private, guvernul a anunțat pe 15 mai o foaie de parcurs pentru a dubla mai mult decat ponderea sectorului privat în economie, potrivit Hurriyet Daily News.
Madbouli a prezentat planuri pentru ca 10 companii de stat și două companii deținute de armată să fie listate la bursă în cursul acestui an.
De asemenea, vor fi formate două noi holdinguri, care să includă „cele șapte cele mai mari porturi” și „cele mai bune hoteluri din Egipt”, care „vor fi listate la bursă”, a spus premierul egiptean Mostafa Madbouli.
Până în 2025, guvernul speră să vadă „contribuția sectorului privat la investiții să crească la 65%”, față de 30% în prezent.
Președintele Abdel Fattah al-Sisi a anunțat luna trecută intenția de a-și „dubla sprijinul pentru sectorul privat” într-un program care urmărește atragerea de 10 miliarde de dolari anual în următorii patru ani.
De când Sisi a devenit președinte în 2014, fostul general de armată s-a angajat în proiecte masive de infrastructură națională, în care rolul cheie, dar opac pe care l-a jucat armata în economia Egiptului de zeci de ani a ocupat centrul atenției.
Deși nu sunt publicate cifre oficiale despre interesele financiare ale armatei, noul impuls pentru privatizarea companiilor deținute de militari ar putea încerca să corecteze un mediu investițional distorsionat.
Citește și....
Activele rusești ale grupului Renault, inclusiv ponderea concernului francez în AvtoVAZ și uzina de automobile din Moscova CJSC Renault Rusia, devin proprietatea statului, a informat serviciul de presă al Ministerului Industriei și Comerțului din Rusia, scrie Interfax.
Au fost semnate acorduri privind transferul a 100% din acțiunile CJSC Renault Rusia către guvernul de la Moscova, 67,69% din acțiunile AvtoVAZ - către statul rus reprezentat de FSUE NAMI. Acțiunile rămase ale producătorului auto rus vor fi păstrate de corporația de stat Rostec. Renault va avea, de asemenea, opțiunea de a-și răscumpăra participația la AvtoVAZ, care ar putea fi exercitată în următorii 6 ani. Ambele tranzacții sunt ...citește știrea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu