China vrea să caute planete locuibile pentru a „extinde spațiul nostru de viață”

Foto Ilustrativ/Pixabay

China vrea să înceapă să vâneze exoplanete locuibile cu un satelit dedicat, cu scopul de a „extinde spațiul nostru de viață” în cosmos. Misiunea propusă va fi prima care va căuta planete locuibile dincolo de sistemul nostru solar cu un telescop spațial.

Proiectul, numit Closeby Habitable Exoplanet Survey (CHES), ar folosi un telescop spațial care ar fi plasat într-un punct din spațiu nu departe de Pământ cunoscut sub numele de punctul L2, aceeași locație ca și cea a NASA, a informat joi postul de știri de stat chinez CGTN, potrivit Newsweek.

China este în prezent în proces de extindere a programului său spațial, după ce a anunțat un plan ambițios pe cinci ani într-un raport publicat în ianuarie. Aceata includea planuri de explorare a graniței sistemului solar.

Telescopul CHES ar putea explora în jur de 100 de stele similare cu soarele la o distanță de aproximativ 32 de ani lumină. Oamenii de știință care au propus proiectul speră că aproximativ 50 de exoplanete asemănătoare Pământului - planete situate în afara sistemului solar - ar putea fi descoperite în zonele locuibile din jurul stelelor gazdă.

Proiectul este încă o propunere deocamdată și nu este sigur că va fi realizat

Cu toate acestea, investigațiile preliminare pentru proiect au fost efectuate de o echipă din mai multe instituții de cercetare chineze, susținute de Academia Chineză de Științe.

Ji Jianghui, profesor de la Purple Mountain Observatory al Academiei Chineze de Științe și investigator principal al misiunii CHES, a declarat pentru CGTN că proiectul va avea ca scop să răspundă la întrebări despre modul în care planetele ar putea deveni locuibile și dacă viața există în altă parte a universului.

„Descoperirea lumilor locuibile din apropiere va fi o mare descoperire pentru omenire și, de asemenea, îi va ajuta pe oameni să își extindă spațiul de viață în viitor”, a spus Ji pentru CGTN.

Telescopul va detecta alte planete folosind o metodă cunoscută sub numele de astrometrie, o modalitate încercată și testată de a găsi alte lumi.

Astrometria este o ramură sau o sub-disciplină a astronomiei definită ca fiind o știința interdisciplinară care se ocupă de studierea mișcărilor, pozițiilor și distanțelor dintre diferite obiecte astronomice. Informațiile obținute din măsurătorile astrometrice furnizează indicii privitoare la cinematică și la originea fizică a Sistemului Solar și a galaxiei noastre, Calea Lactee.

Oamenii de știință pot folosi această metodă pentru a determina și masa exoplanetelor.