Cum conducem în siguranță iarna? Cum alegem anvelopele? Dar distanța dintre mașini cât de mare ar trebui să fie? Titi Aur, expert în conducere defensivă, a oferit câteva sfaturi prețioase pentru șoferi.
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a spus vineri, 3 decembrie, ce ar trebui să știe șoferii pentru a conduce în siguranță în timpul iernii.
"În primul rând, chiar dacă nu avem zăpadă sau apă de șosea, când este frig avem aderență mai mică.", a atras atenția Titi Aur. "Când apare umezeala, când apare ploaia sau doar asfaltul umed, dacă suntem în jurul temperaturii de 0 grade, mai precis de la 4 grade în jos, putem să întâlnim poleiul sau gheața neagră.", a explicat el.
"Mașinile moderne ne anunță, avem acel indicator la bord - în afară de faptul că ne arată temperatura, apare un fulg, piuie, ne avertizează de la 4 grade în jos. Dar atenție, dacă temperatura nu trece peste 4 grade și revine iar, nu ne mai anunță mereu. Trebuie să știm că în acea zonă ne putem aștepta la polei.", a adăugat apoi Titi Aur.
Mașina să fie echipată cu anvelope de iarnă, cu presiunea corect făcută, viteza trebuie să fie mai mică, iar distanța față de mașina din față, mai mare, a afirmat Titi Aur.
"Apropo, în România, distanța față de mașina din față nu este reglementată. Toată lumea vorbește despre distanță regulamentară... Distanța trebuie să fie mai mare, minimum jumătatea în metri a vitezei pe care o avem. La 60 km/h trebuie să avem minimum 30 de metri, mai mult de 30, dar nu mai puțin de 30; la 100 km/h să avem minimum 50 de metri ca să fim în siguranță. Asta înseamnă că ne încadrăm în regula celor două secunde, adică vom avea două secunde distanță între noi și mașina din față. Această regulă se învață la cursurile de conducere defensivă.", a mai declarat Titi Aur, vineri, la Digi24.
"Trebuie să știm, în principiu, că atunci când este frig avem aderență mai mică și ne putem aștepta ca în orice moment să întâlnim gheață, polei și mașina să alunece. Trebuie să știm să stăpânim mașina, să știm că mașinile au în general sistemul ABS, ceea ce înseamnă că putem frâna cât putem de tare și să frânăm în același timp, să evităm obstacolul din față, pentru că roțile nu se vor bloca. Vorbim de frânare de urgență, nu de când oprim la semafor.", a continuat el.
În primul rând, când vine vorba de alegerea anvelopelor de iarnă, trebuie să ne uităm la ce ne recomandă producătorul mașinii. Dacă nu ne permitem acele anvelope, e de preferat să consultăm un specialist.
"Nu este recomandat cu altă marcă, cu altă firmă, ci de preferat este ce ne recomandă producătorul mașinii. Mai mult decât atât, alegem anvelope de calitate mai bună pentru a avea toate capacitățile, toate performanțele mai bune. Dacă nu avem, să zic, bani suficienți și vrem să alegem anvelope mai ieftine, trebuie să știm ce ne dorim. Anvelopele au mai multe caracteristici. Dacă nu ne permitem o anvelopă de performanță maximă, trebuie să consultăm un specialist, să vedem ce ne dorim. Important este să avem presiunea corectă și bineînțeles, iarnă - anvelope de iarnă, iar vara - anvelope de vară.", a conchis Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu