Se cer măsuri pentru accelerarea procesului de electrificare chiar de la vârful industriei auto.
Industria auto spaniolă are mare nevoie de o revizuire amplă pentru a ajunge din urmă rivalii din Europa şi a accelera procesul de electrificare, în condiţiile în care firmele auto au dificultăţi în a se redresa după declinul provocat de pandemie, se arată într-un raport al Asociaţiei Producătorilor Auto din Spania (Anfac), transmite Reuters.
Ca şi în alte zone din Europa, producţia auto din Spania a fost afectată în ultimii ani de deficitul de semiconductori, de închiderea temporară a fabricilor şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare, în urma pandemiei.
"Nu mai putem irosi timpul. Nu ne permitem să lăsăm să treacă 2023 fără a lua decizii ambiţioase", a afirmat Wayne Griffiths, şeful Anfac şi director general al Seat, divizie a grupului german Volkswagen. Acesta a avertizat: "Măsurile de cosmetizare nu mai sunt suficiente".
Printre dificultăţile cu care se confruntă industria auto spaniolă se află vânzările sub estimări de vehicule electrice, o flotă auto învechită - care încetineşte eforturile de reducere a emisiilor şi obiectivele de siguranţă - şi infrastructura insuficientă pentru încărcarea automobilelor electrice, a explicat Griffiths, conform Agerpres.
În 2022, au fost vândute în Spania aproximativ 78.000 de vehicule hibride plug-in (PHEV) şi vehicule electrice pe baterii (BEV), mult sub ţinta de 120.000 unităţi necesară pentru a îndeplini actualele obiective climatice. În timp ce la nivelul UE ponderea vehiculelor electrice din totalul vânzărilor depăşeşte 20%, în Spania este de doar 9,2%.
"Europa este împărţită în două, iar Spania este mult în urma principalelor pieţe auto", cum ar fi Germania sau Portugalia, a declarat Griffiths.
Anfac a propus măsuri pentru stimularea vânzărilor de vehicule electrice: subvenţii, reduceri de impozite şi extinderea infrastructurii pentru încărcarea automobilelor electrice.
Industria auto trebuie să încurajeze consumatorii să treacă la automobilele electrice, susţine Griffiths, deşi acesta a admis că, în general, acest tip de vehicule au un preţ ridicat, care descurajează unii potenţiali cumpărători.
"Cred că va fi o democratizare pas cu pas a electromobilităţii. În 2024 şi 2025, vor fi lansate noi modele, la preţuri mai atractive", a estimat şeful Anfac.
Înmatriculările de autoturisme noi în Spania au înregistrat un declin de 5,4% în 2022, la 813.396 unităţi, arată datele publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu