Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Politica în 2020 se face online

FOTO AGERPRES
FOTO AGERPRES

În anul 2020 politica nu se mai face ca acum 30 de ani. Nu mai este vorba de lipit afișe discutat din casă în casă cu oamenii. Sau cel puțin nu în comunitățile mari. Poate că la sate, sau în orașele mai mici situația a rămas la fel, iar oamenii încă țin ca primarul sau reprezentantul lor să îi cunoască după nume sau să treacă pe stradă și să le dea bună ziua. 

În orașele mari, însă, politica se face pe rețelele de socializare și pe site-urile de socializare. Nu în mod necesar și la tv. Tânăra generație își ia informațiile de pe Facebook și Tik Tok, nu are nevoie de articole lungi de presă sau de emisiuni de televiziune unde vin reprezentanți ai mai multor formațiuni politice pentru a-și expune punctul de vedere. 

Noua generație a fost obișnuită să i se servească informația finală, digerată, fără a mai fi nevoie să o treacă prin filtrul lor critic. Manipularea, indiferent că este vorba despre influențarea deciziilor de vot sau de sentimentele pe care le avem în legătură cu un anumit eveniment este prezentă în tot și este făcută prin algoritmi. Nu în mod necesar de partidele politice direct. 

Unele partide politice au înțeles mai bine decât altele că lupta politică online nu se duce cu texte lungi și cu argumente solide. Se duce cu emoții și poze. De acolo, nu au nimic altceva de făcut decât să creeze niște imagini, care să nu apeleze la gândirea noastră rațională, ci la partea emoțională (a se vedea imaginea de la USR cu un tânăr care face duș și sloganul „Vă promitem apă caldă – Nici nouă nu ne vine să credem că e nevoie să promitem așa ceva”). Este irelevant de informațiile pot fi coroborate sau dacă ele sunt adevărate sau nu. Oricum, nimeni din publicul țintă nu o va face. 

Pentru tehnici de manipulare pe rețelele de socializare puteți citi interviuri cu psihologul Mircea Miclea (sau dacă nu aveți chef de citit, există un film pe Netflix – The social dilemma), care explică exact cum funcționează acestea. Partidele politice nu au decât să creeze niște imagini pe care mai apoi să le lanseze în mediul virtual. Le pot eventual și promova. Algoritmii rețelelor de socializare și distribuirile masive vor face tot restul. Interesant ar fi dacă toate partidele politice ar avea psihologi care să creeze mesaje ce ar putea să influențeze și persoanele care nu le acordă în mod necesar votul. 

Modul de a face politică se schimbă și la fel ca în toate domeniile, cine nu se adaptează, dispare. Donald Trump a reușit să-și aranjeze o întâlnire istorică cu Kim Jong-un, pe Twitter. A fost primul președinte american în funcție care a trecut granița în Coreea de Nord. Mai mult, câștigarea alegerilor de Trump în primul său mandat a fost pusă pe seama rețelelor de socializare, care au influențat drastic scorul în alegeri. 

În România se întâmplă exact același lucru. Toată politica „pentru tineri” are loc pe Facebook. Orice se face, se face online. Filmulețe, monologuri și imagini. Pe scurt, emoție. Nimic rațional, nimic argumentat. Argumentele lungi plictisesc așa că oamenii dau swipe mai departe. Atunci când toată lumea va înțelege acest lucru, vom avea campanii electorale echilibrate; până atunci, societatea va rămâne divizată și fiecare își va prelua informația servită fie de televiziunea preferată fie de grupul preferat din rețeaua de socializare. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy