O imagine uimitoare surprinsă de telescopul Hubble prezintă coliziunea a trei galaxii / FOTO

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Un obiect aflat la 681 de milioane de ani lumină distanță nu ar putea arăta mare lucru la prima vedere, însă ceea ce se întâmplă acolo e cu adevărat spectaculos.

Obiectul prezentat într-o nouă imagine Hubble – numită IC 2431 – nu este o galaxie, ci trei, reunindu-se într-o fuziune galactică masivă care va sfârși într-o galaxie uriașă. Astfel de obiecte ne pot ajuta să înțelegem modul în care galaxiile masive cresc și evoluează de-a lungul a milioane și miliarde de ani și cum se va schimba Universul nostru în viitor.

Fuziunile galactice ar putea părea la prima vedere că sunt evenimente rare, având în vedere imensitatea spațiului cosmic, dar par a fi o parte destul de integrantă a procesului de evoluție galactică.

Calea Lactee, de exemplu, a suferit mai multe fuziuni galactice în istoria sa de 13,6 miliarde de ani. Astronomii cred că galaxiile sunt atrase gravitațional împreună, poate canalizate de-a lungul unor fire ale rețelei cosmice invizibile și joacă un rol vital în modelarea Universului, în clustere care se îmbină lent.

Aceste ciocniri provoacă perturbări gravitaționale care comprimă gazul ce formează stele în galaxii, declanșând formări de noi stele, în timp ce aglomerări dense de material galactic se prăbușesc sub propria gravitație.

Ciocnirile galactice binare sunt cele mai frecvent observate fuziuni galactice, dar există și o serie de fuziuni triple. Acestea nu sunt întotdeauna ușor de identificat. În etapele ulterioare ale unei fuziuni, găurile negre super-masive din centrele fiecărei galaxii se atrag reciproc și sunt blocate pe o orbită binară sau trinară.

Astronomii cred că, în cele din urmă, aceste găuri negre vor fuziona și ele, formând o gaură neagră supermasivă, scrie SceinceAlert.

Cea mai lungă structură din Calea Lactee. Un ciudat nor de gaz îi surprinde pe cercetători

Astronomii au descoperit ceea ce poate fi cea mai lungă structură din Calea Lactee, un nor neobișnuit de hidrogen.

Structura gigantică, care are o lungime de peste 3.900 de ani lumină și o lățime de aproximativ 150 de ani lumină, este situată la aproximativ 55.000 de ani lumină de sistemul solar, potrivit unui comunicat al cercetătorilor. Anterior, se credea că cei mai mari nori de gaz cunoscuți din Calea Lactee aveau o lungime de aproximativ 800 de ani lumină. Echipa a numit norul „Maggie”, care este prescurtarea râului Magdalena, cel mai lung râu din Columbia.

Astronomii au descoperit norul ca parte a studiului pe linia HI/OH/Recombination al Căii Lactee (THOR). Cercetarea, care se bazează pe datele culese de observatorul radio numit Jansky Very Large Array din New Mexico, caută obiecte în afara planului principal al Căii Lactee, care este discul aplatizat unde se găsește cea mai mare parte a materiei din galaxie. Deoarece Maggie se află în afara acelui plan, structura a fost mult mai ușor de observat decât ar fi fost în mod normal (citește continuarea AICI).