Momentul în care omenirea aproape a dispărut de pe faţa planetei, descoperit de cercetători

Fotografie de la Mikhail Nilov, Pexels

Omenirea a fost aproape rasă de pe faţa planetei, iar momentul exact a fost descoperit de cercetători. Iată ce s-a întâmplat.

În urmă cu 900.000 de ani, populaţia globală era de doar 1280 de persoane, potrivit unui nou studiu, care arată şi că populaţia a rămas la aceste cifre timp de aproape 117.000 de ani.

Studiul, publicat pe 31 august în jurnalul Science, este bazat pe un nou model computerizat dezvoltat de un grup de cercetători din China, Italia şi SUA, iar metoda statistică foloseşte informaţii genetice de la 3154 de genomuri umane din prezent.

Conform acestor rezultate, aproximativ 98,7% dintre strămoşii omului au dispărut, iar cercetătorii spun că această prăbuşire la nivelul populaţiei este corelată şi cu un gol în ceea ce priveşte înregistrările legate de fosile, lucru care a dus la apariţia unei noi specii hominide, care a devenit strămoşul oamenilor moderni.

"Aceste descoperiri deschid un nou câmp de lucru în ceea ce priveşte evoluţia umanităţii, pentru că ridică multe întrebări. Unde au locuit aceşti oameni, cum au reuşit să treacă peste schimbările climatice catastrofale? Selecţia naturală a accelerat evoluţia creierului uman?", spune Yi-Hsuan Pan, genomist evoluţionar şi funcţional de la Universitatea Chinei de Est.

Unde trăiau oamenii acum 900.000 de ani

Scăderea populaţiei coincide şi cu schimbări dramatice în ceea ce priveşte clima, în perioada tranziţiei din mijlocul Pleistocenului, mai arată cercetătorii. Perioadele glaciare au devenit mai lungi şi mai intense, lucru care a dus la scăderea temperaturilor, dar şi la condiţii climatice mai secetoase. Se pare că această perioadă ar fi dus şi la controlul focului, pentru că cele mai timpurii dovezi ale folosirii focului pentru gătirea mâncării datează de acum 780.000 de ani, în ceea ce astăzi este Israel.

"Orice a dus la scăderea drastică a populaţiei în acea perioadă este posibil să fi fost limitată în efectele asupra populaţiei umane în afara Homo Sapiens. Ori asta, ori efectele au fost de scurtă durată", au declarat Nick Ashton, curator al colecţiilor din Paleolitic la British Museum, şi Chris Stringer, cercetător al evoluţiei umane la Muzeul de Istorie Naturală din londra, conform CNN

Conform acestora, oamenii ar fi trăit în Africa sau în apropiere de Africa acum 930.000 de ani, iar asta ar fi durat până acum 813.000 de ani.

"E nevoie să testăm aceste teorii pe dovezile arheologice existente", au mai adăugat aceştia.