Lupta cu rezistența la antibiotice ar putea lua sfârșit. Noi bacterii cu proprietăți antibiotice au fost descoperite într-un râu din Chile

Fotografie de la Edward Jenner: Pexels

Oamenii de știință au descoperit două bacterii cu potențial antibiotic într-un râu din Chile.

Descoperirea vine pe măsură ce căutarea de noi bacterii pentru a dezvolta antibiotice este una dintre cele mai mari provocări ale omenirii pentru sănătate, deoarece infecțiile bacteriene sunt din ce în ce mai rezistente la tratamentele medicale convenționale.

Cele două bacterii au fost găsite de cercetătorii de la Institutul de Științe Biomedicale al Facultății de Medicină a Universității din Chile (ICBM), potrivit Newsweek.

Se pare că acest lucru s-a întâmplat în timp ce cercetătorii testau capacitatea unei bacterii cauzatoare de holeră de a supraviețui în apă din râul Mapocho, care curge din Munții Anzi și străbate capitala Santiago din Chile.

Bacteriile sunt clasificate ca Pseudomona koreinsis I1, respectiv, Desemzia inserta I2 și acționează ca inhibitori ai agenților patogeni, potrivit declarației.

Aceasta înseamnă că acestea conțin potențial antibiotic promițător și ar putea fi utilizate pentru a combate rezistența la antibiotice.

O investigație ulterioară a descoperirii, într-un proiect finanțat de Fondul Național pentru Dezvoltare Științifică și Tehnologică (FONDECYT) din Chile, va permite echipei să studieze moleculele antimicrobiene produse de microorganisme.

Acest lucru ar putea duce la noi formule care ar putea ajuta la abordarea crizei globale a rezistenței la antibiotice. Se estimează că 10 milioane de oameni vor muri anual începând cu anul 2050 din cauza tulpinilor multirezistente, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății ( OMS ).

OMS a adăugat: ”Rezistența la antimicrobiene apare atunci când bacteriile, virușii, ciupercile și paraziții se modifică în timp și nu mai răspund la medicamente, ceea ce face infecțiile mai greu de tratat și crește riscul de răspândire a bolii, boli severe și deces. Ca urmare, medicamentele devin ineficiente și infecțiile persistă în organism, crescând riscul de răspândire la alții”.

Victor Garcia, un universitar de la programul de Microbiologie și Micologie al ICBM, care a condus echipa de cercetare, a declarat: ”Proiectul nostru are de-a face cu descoperirea și caracterizarea acestor molecule, în contextul problemei critice pentru umanitate, care este rezistența antibioticelor la bacterii”.