Experți: Liniile de mare viteză s-au construit prea în grabă

Accidentul de tren de la Santiago de Compostela a pus la îndoială siguranța rețelei feroviare din Spania. Este vorba despre una dintre țările cu cea mai mare rețea de linii de mare viteză din Europa, dar experții susțin că motorul trenului Alvia, care-l face versatil, ar fi putut agrava deraierea. [caption id="attachment_347372" align="alignleft" width="310"] Implantarea sistemului de siguranță European Rail Traffic Management System[/caption] Spania este printre țările cele mai sigure din Europa în ceea ce privește transportul feroviar. Acest lucru se reflectă în statistici conform cărora riscul de accident feroviar este, în cel mai rău caz, de 0,16 morți la un milion de kilometri, față de media europeană de 0,31.  Cu toate acestea, sistemul de securitate ERTMS (European Rail Traffic Management System) ar fi fost mai sigur decât cel folosit în zona accidentului, ASFA (Anuncio de Señales y Frenado Automático - Avertizare de Semnale și Frânare Automată).  Europa recomandă ERTMS, dar ridică în slăvi Spania pentru că din cei 25.000 de km de linie ferată, doar 13.398 nu funcționează pe sistemul ERTMS. De asemenea, autortitățile europene susțin că trenul este încă unul dintre cele mai sigure modalități de transport. Spania și China, lideri în număr de kilometri de cale ferată de mare viteză, dar fără experiență Criticile sistemului feroviar spaniol continuă. Profesorul Satoshi Sone, expert mondial în domeniul feroviar, spune că experiența feroviară de mare vitezp a Spaniei și Chinei este extrem de scurtă. Profesorul de la Universitatea Kogakuin din Tokio spune că, deși China este pe primul loc la numărul de kilometri de cale ferată de mare viteză contstruită, iar Spania pe cel de-al doilea, poate că s-a acționat cu prea mare viteză în anumite privințe. Trenuri hibride

În Spania, unele trenuri de mare viteză sunt hibride, adică pot funcționa la 3.000 de volți (convențional), dar și la 25.000 (mare viteză) și au și motoare diesel. Asta ca să poată să circule atât pe porțiuni de linie convențională, cât și pe cele de mare viteză, exact cum era și cazul celui care a făcut accidentul, unde linia de mare viteză între Madrid și Santiago nu este finalizată. Deci același tren poate să meargă pe toate liniile.

Sone spune că trenul a deraiat și din cauza excesului de viteză, dar și din cauza generatorului diesel cu centrul de gravitate foarte jos, ceea ce face ca trenul să fie instabil. În plus, cum are și combustibil, orice scânteie poate duce mai ușor la explozie.

Iată cum e cutia neagră a trenului Alvia:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel