O decizie de-a dreptul ciudată, dar şi revoltătoare în acelaşi timp, a umplut paginile ziarelor sportive din Spania.
Mai exact, guvernul spaniol ar fi interzis publicitatea caselor de pariuri sau a diferitelor casinouri pe echipamentele echipelor de fotbal, măsură ce a intrat în vigoare din acest an, măsură ce a afectat serios mai multe cluburi din LaLiga, ce au fost nevoite să se reorienteze spre alţi sponsori sau să debuteze fără sponsor, aşa cum majoritatea au făcut. O astfel de măsura ar putea fi luată și în România unde mai multe echipe au ca sponsori principali case de pariuri Romania.
În luna februarie a anului 2020, guvernul spaniol propunea această măsură, aceasta fiind şi adoptat în luna octombrie a anului trecut, intrând în vigoare din noul sezon, 2021-2022. Conform ziarelor sportive din Spania, 7 echipe ar fi fost afectate serios de această măsură ce presupunea interzicerea publicităţii caselor de pariuri pe echipamentele sportive, ba mai mult, 6 echipe din cele 7 rămânând fără un sponsor.
Preşedintele La Liga ar fi solicitat 3 ani drept perioadă în care echipele să îşi poată găsi alţi sponsori, însă această cerere a fost respinsă. În concluzie, cluburi precum Alaves, Granada, RCD Mallorca, Real Sociedad, Levante sau Cadiz rămânând fărăr un sponsor principal. De altfel, nu doar echipele au fost serios afectate, ci şi competiţia în sine, reprezentanţii LaLiga văzându-se nevoiţi să renunţe la parteneriatul pe care aceştia îl aveau cu Sportium, o agenţie de pariuri destul de cunoscută în Spania.
Valencia se pare că a fost singurul club care s-a orientat rapid şi a reuşit să găsească o soluţie de avarie. Mai exact, aceştia au lansat o criptomonedă proprie, denumită VCF FanToken, criptomonedă ce poate să fie achiziţionată de pe site-ul Socios.
Cât au pierdut echipele de fotbal în urma acestei decizii?
Se pare că în urma deciziei luate de către guvernul din Spania, echiele de fotbal ar fi fost serios afectate, cele din LaLiga pierzând contracte de sponsorizare ce cumulau o valoare totală de 90 de milioane de euro, pierdere ce a fost resimţită destul de puternic, ţinând cont şi de faptul că ne confruntăm cu pandemia de coronavirus.
Aşadar, Spania devine a doua ţară ce implementează această măsură, Italia făcând acelaşi lucru pentru Serie A, încă din anul 2019, la acel moment fiind afectate destul de serios jumătate dintre echipele din Serie A, echipe ce au fost nevoite să se orienteze rapid spre alt sponsor. Deci, observăm că avem două scenarii oglindă, probabil spaniolii inspirându-se de la italieni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News