Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS dacă este nevoie ca de la o anumită vârstă să fie interzis dreptul de a conduce pentru şoferi.
O femeie, în vârstă de 75 de ani, a decedat într-un accident produs pe fondul unei depășiri. Sâmbătă, 25 septembrie, Poliția a fost sesizată prin apel la 112 cu privire la faptul că pe DN 24D, în apropierea de intersecția cu drumul județean 261A, a avut loc un accident rutier soldat cu decesul unei persoane. Din primele verificări s-a stabilit că un bărbat în vârstă de 75 ani, din Brăila, în timp ce conducea un autoturism pe DN 24D, dinspre comuna Cuca spre municipiul Galați, în apropiere de intersecția cu DJ 261A, într-o depășire, a intrat în coliziune cu un alt autoturism, condus regulamentar, din sens opus, de un bărbat în vârstă de 32 ani, din Galați.
Din păcate, accidentul s-a dovedit a fi fatal pentru o femeie de 75 ani, din Brăila, pasageră în primul autoturism. O altă femeie, pasageră în cel de-al doilea autoturism, a suferit răni ușoare. Ambii conducători auto au fost testați alcoolscopic, rezultatul fiind negativ. În cauză, a fost întocmit dosar penal pentru ucidere din culpă, scrie Viaţa Liberă.
"Categoric nu. Şi spun de ce. Anul acesta, la etapa de Campionat Mondial de Raliuri din Africa, Safari Rally, a luat startul un pilot polonez în vârstă de 91 de ani, care nu mai participase la curse de 20 de ani. La 91 de ani a condus fără probleme. Ce vreau să spun cu asta? Nu contează vârsta. Poţi avea probleme medicale şi la 20, şi la 50, şi la 80 de ani, sau să nu ai probleme la diferite vârste. Părerea mea este că, cu cât înaintezi în vârstă, controalele ar trebui să fie mai dese. Până la 40-50, poate o dată la 10 ani, între 50 şi 65 de ani la cinci ani, ulterior din trei în trei ani sau mai des. Aici trebuie să se pronunţe şi specialiştii. Iar controalele trebuie să fie în două categorii: cel medical, dar adevărat, nu ca acum, când în multe situaţii se dau bani pentru fişă, şi cel psihologic. Cel psihologic are două componente, una în care vine psihologul şi măsoară anumiţi parametri, dar şi partea de control al reflexelor, care trebuie verificate de psiholog. Lucrul ăsta nu se face nici când iei permisul de conducere. Înainte de 1989, era obligatoriu acest control!
Atunci, nu cred că ar trebui să existe o vârstă la care să se oprească automat dreptul de a conduce. Pentru că pot fi cazuri precum pilotul de 91 de ani. Dacă ai toată capacitatea, de ce să nu conduci la 91 de ani? Dar, cu cât înaintezi în vârstă, probabilitatea unor probleme medicale, psihologice, creşte, deci ar trebui ca şi densitatea controalelor să crească!", a punctat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu