Gigantul auto Volkswagen investeşte masiv în vehicule electrice, şi se aşteaptă ca vârful să fie atins în următorii doi sau trei ani. Iată când se aşteaptă compania la profituri.
Volkswagen se aşteaptă ca investiţiile în noile softuri şi în tehnologia privind vehiculele electrice să atingă nivelul de vârf în următorii 2-3 ani, obiectivul fiind ca din acel moment să se înregistreze câştiguri semnificative de pe urma modelelor alimentate de baterii, transmite Bloomberg.
Până în 2026, cel mai mare producător auto din Europa va reduce semnificativ investiţiile în motoarele cu combustie internă, a afirmat directorul financiar al VW, Arno Antlitz, într-un interviu acordat publicaţiei Sueddeutsche Zeitung.
"Povara investiţiei duble se va atenua în următorii 2-3 ani şi, de atunci, vrem să înregistrăm câştiguri semnificative de pe urma mobilităţii electrice", a declarat Antlitz.
VW a alocat pentru investiţii aproximativ 52 miliarde de euro până în 2026. Planurile ambiţioase ale companiei de a dezvolta softuri pentru vehicule au dus la amânarea lansării unor modele Audi şi Porsche, provocând demiterea directorului general Herbert Diess anul trecut.
Grupul german şi alţi producători auto continuă lupta pentru a ajunge din urmă Tesla Inc, care recent a anunţat că vrea să producă anul acesta două milioane de maşini. Tesla, compania auto cu cea mai mare capitalizarea bursieră, s-a confruntat anul trecut cu un declin al acţiunilor de 65%, dar anul acesta titlurile au urcat cu 44%.
VW vrea să-şi majoreze profitabilitatea, iar capitalizarea sa bursieră se situează în prezent la 73 miliarde de euro, sub cea a Porsche AG. Grupul german se concentrează "pe sporirea câştigurilor, atât în privinţa diferitelor segmente ale pieţei de vehicule, cât şi a regiunilor în care operează compania, a spus Antlitz, conform Agerpres.
Renault şi Nissan au convenit luni o restructurare profundă a alianţei lor, înfiinţată în 1999, care le va pune pe picior de egalitate, iar producătorul auto nipon va investi în noua divizie de vehicule electrice a grupului francez, transmite Reuters.
Anunţul a venit după aproape patru luni de negocieri intense. Un aspect sensibil în cadrul negocierilor a fost dorinţa Nissan de a-şi proteja proprietatea intelectuală, inclusiv tehnologiile sale în domeniile automobilelor electrice, hibride şi conducere autonomă, pe care le consideră cruciale în competitivitatea sa în viitor, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Conform acordului, care trebuie aprobat de Consiliile de Administraţie, Renault îşi reduce participaţia la Nissan la 15%, de la aproximativ 43%, transferându-şi participaţia rămasă, de 28%, într-un trust francez, a informat Renault. Apoi Renault va transmite instrucţiuni mandatarului să vândă acele acţiuni, evaluate la aproximativ 4,1 miliarde de dolari, în condiţii rezonabile din punct de vedere comercial pentru grupul francez, în cadrul unui proces coordonat şi ordonat, a precizat Renault.
Din octombrie, când cei doi producători auto au anunţat că discută restructurarea alianţei lor, acţiunile Renault au urcat cu aproape 25%, în timp ce titlurile Nissan au înregistrat un avans de 3%.
Reconfigurarea alianţei franco-nipone are implicaţii atât pentru ambele companii, cât şi pentru partenerul de alianţă Mitsubishi Motors, şi arată cum schimbările tehnologice majore din industria auto forţează companiile să încheie parteneriate, dar şi să concureze cu o serie de nou veniţi şi cu firmele din tehnologie.
De exemplu, Renault a anunţat că va încheia un parteneriat cu firme ca Geely Automobile Holdings (China) şi gigantul din domeniul semiconductorilor Qualcomm Inc.
Separat, grupul francez lucrează la finalizarea acordului cu Geely şi aducerea producătorului de petrol Aramco în calitate de investitor şi partener pentru dezvoltarea motoarelor pe benzină şi a tehnologiilor hibride, a informat Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu