Un proiectul de hotărâre de Guvern care prevede interzicerea motoarelor puternice în Rezervația Deltei Dunării i-a enervat pe vânzătorii bărcilor de superlux, care agită apele cu perspectiva pierderilor în turism. Ca de obicei, este invocată perspectiva falimentului pentru localnicii care trăiesc din turism, informează ecmagazin.ro. În realitate, în România este singura arie protejată în care se poate intra cu astfel de ”tancuri”, care distrug flora și fauna Deltei, pentru distracția unor mitocani fără respect pentru mediu. Dacă nu poate să-și protejeze Delta, România riscă sancțiuni de la UE.
Autor: Alexandru Gherghe
Ministerul Mediului a propus ca ambarcațiunile cu motoare mai mari de 15 KW să nu aibă acces pe unele dintre cele mai interesante canale ale Deltei.
„Pentru noi asta ar putea să însemne finalul activității din turism. Sunt investitori care și-au făcut credite ipotecare pentru a-și lua ambarcațiuni, iar acum nu au cum să își scoată banii. Turiștii când vin în Deltă vor să se plimbe pe canale, nu să stea la hotel să se uite in jur“, explică Daniel Ilușcă, unul dintre operatorii din zona Crișan.
Acesta a mai precizat că este aproape imposibil să circuli pe canale cu o lotcă și să dai la rame. La fel de greu este să circuli cu motoare atât de mici: „Să dea la rame toată ziua, cine a propus această lege? Iar cu motoarele mici să încerce oricine să meargă pe lacurile din Deltă. La noi lacurile sunt pline de iarbă, cu motor de 25 de cai nu mergi mai mult de 10 minute că se strică“, a mai adăugat Iluşcă. De fapt, interesul patronilor care vor să ”vâjâie” un grup de turiști pentru o oră și apoi să-i descarce la cârciumă se împletește cu cel al milionarilor fără stil care vor să-și ambaleze motoarele, exact cum fac cu jeep-urile în marile orașe. Cum Delta este patrimoniu universal, aceste comportamente distructive ar putea fi oprite, la intervenția organizațiilor de mediu și a Comunității Europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu