1 IUNIE, ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI. INS arată situația copiilor din România

1 IUNIE, ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI
1 IUNIE, ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI

1 IUNIE, ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI. Institutul Național de Statistică arată situația copiilor din România. 

1 IUNIE, ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI. Potrivit INS, la 1 ianuarie 2013, dintre cei 20020074 de locuitori rezidenţi în  România, 4230964, reprezentând 21,1 % din totalul populaţiei, aveau 0-19 ani. Pe grupe de vârstă, situaţia se prezenta astfel: 0-4 ani, 1000902 (5,0%); între 5- 9 ani, 1059569 (5,3%); între 10-14 ani, 1079138 (5,4%); între 15-19 ani 1091355 (5,5%) .

Din totalul de 5314602 de gospodării familiale înregistrate la Recensământul Populaţiei şi al Locuinţelor 2011, 3589672 reprezintă gospodăriile care au copii. Numărul mediu de copii pe o gospodărie familială este de 1,08.

1 IUNIE, ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI. Natalitate și fertilitate

În anul 2013, numărul născuţilor-vii a fost de 198,2 mii, mai mic faţă de 2012 cu 2,9 mii. Scăderea s-a produs cu precădere în mediul rural, unde s-au născut cu 17% mai puţini copii decât în urban. Din numărul total al născuţilor vii înregistraţi în anul 2013 cu domiciliul în România, 176013 copii s-au născut în România, iar 22203 s-au născut în străinătate

VEZI și: ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI: GOOGLE a pregătit o surpriză 1 IUNIE

La nivel european, România se situează, în cifre absolute, în treimea superioară a ţărilor cu cel mai mare număr de născuţi-vii.

-       Olanda:  176,0 mii născuţi vii;

-       Polonia : 386,3 mii;

-       Spania: 453,3 mii născuţi-vii;

-       Italia : 673,5 mii născuţi –vii;

-       Germania:  673,5 mii născuţi-vii

-       Regatul Unit sau  Franţa, ţări cu peste 800 mii născuţi-vii în 2012.

Vârsta medie a mamei la naştere (28,0 ani) şi la prima naştere (26, 5 ani) a fost, în 2013, în uşoară creştere faţă de anul 2012 (27, 8 ani şi respectiv 26, 3 ani la prima naştere). Mamele din mediul rural au născut, în medie, la o vârstă mai mică, 26, 7 ani la naştere (24,0 ani la prima naştere) comparativ cu cele din mediul urban, unde vârsta la naştere a fost de 29,1 ani (28,0 ani la prima naştere.

1 IUNIE, ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI. Copiii și școala

La începutul anului şcolar 2013/2014, majoritatea copiilor urma o formă de pregătire în sistemul public sau în cel privat. În acest sens, prezentăm câteva date care pot fi relevante:

Reţeaua învăţământului preşcolar cuprinde 1187 grădiniţe şi 568659 copii înscrişi, iar însectorul privat sunt 310 grădiniţeşi 16739 copii înscrişi.

56,2% din totalul preşcolarilor sunt înscrişi în grădiniţele din mediul urban, iar 43,8% sunt înscrişi în unităţile preşcolare din mediul rural.

VEZI și: 1 IUNIE, ZIUA COPILULUI. Locurile unde părinții își pot duce copiii

La un cadru didactic revin 16 copii.

Elevii din învăţământul primar şi gimnazial studiază în 4045 unităţi şcolare, dintre care 3984 publice, iar restul aparţin sectorului privat.

Numărul elevilor înscrişi în învăţământul primar şi gimnazial este de 1743254.

În învăţământul primar şi gimnazial revin, în medie, 14 elevi la un cadru didactic: 19 elevi în învăţământul primar şi 11 elevi în cel gimnazial. 

VEZI și: 1 IUNIE, ZIUA COPILULUI. Cum va fi vremea de 1 IUNIE

Cea mai mare parte a elevilor din învăţământul primar şi gimnazial frecventează cursurile de zi (99,7%).

Din totalul elevilor înscrişi în învăţământul primar şi gimnazial, 52,5% studiază în mediul urban.

Limba română este limba de predare oficială în sistemul naţional de educaţie, 93,6% dintre elevii înscrişi în învăţământul primar şi gimnazial studiind în această limbă.

VEZI și: 1 IUNIE, ZIUA COPILULUI. Pizza GRATIS pentru TOȚI copiii

În ţara noastră, mai ales în judeţele Harghita şi Covasna, populaţia de etnie maghiară deţine o pondere importantă, ceea ce determină o proporţie semnificativă a populaţiei şcolare care învaţă în limba maghiară (5,5%).

În ierarhia limbilor moderne studiate de elevii din învaţământul primar şi gimnazial – ca primă limbă modernă – pe primul loc se situează limba engleză.

Situaţia elevilor care studiază a doua limbă modernă se prezintă astfel: limba franceză 65,2%, limba germană 9,2%, limbile spaniolă, italiană şi rusă fiind, fiecare, studiate de mai puţin de 1%, din totalul elevilor care studiază a doua limbă modernă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel