Narcis Neaga, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, a declarat marți, că prejudiciul cauzat de nerezilierea la timp a contractului cu firma ROMSTRADE, care trebuia să modernizeze DN 67 C Transalpina, este de aproximativ 100 de milioane de euro.
Potrivit sursei citate, constructorul a fost acționat în judecată, Neaga reamintind că lucrările de modernizare au fost realizate fără acord de mediu, precizează Agerpres.
"Am demarat procedura de reziliere a contractului cu firma care s-a ocupat de Transalpina. Am acționat în judecată constructorul, pentru că doar așa poate fi reziliat contractul. Asta după ce am realizat două expertize foarte importante: o expertiză tehnică și una contabilă. Pentru prima dată spun public treaba aceasta: expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Este o sumă foarte mare. (...) Reprezintă lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată și lucrări plătite și neefectuate. Urmează să defalcăm cât la sută din această cifră înseamnă lucrări plătite și neefectuate și cât înseamnă degradări. Transalpina e o afacere încâlcită. Plus că dacă noi ne apucăm să lucrăm la drum, trebuie să obținem acordul de mediu. Știți că lucrările s-au efectuat fără acord de mediu. Din primăvară, CNADNR va intra pe acest drum și va pune în siguranță drumul", a afirmat Narcis Neaga.
În context, el a arătat că în cadrul CNADNR vor fi calculate și pierderile suportate de cabanierii din zona tranzitată de Transalpina, Neaga menționând va fi pentru prima dată în cadrul instituției când vor fi făcute astfel de calcule.
"Urmează să calculăm și pierderile pe care le-au suportat agenții economici care își desfășoară activitatea în zonă. Această cifră include doar aspectele tehnice ale drumului. Până la sfârșitul anului avem și pierderile suferite de agenții economici. Abia atunci putem vorbi despre o sumă globală. De regulă, în companie s-a calculat până acum impactul asupra drumului, dar noi vrem să schimbăm această abordare, pentru că impactul nu este doar asupra asfaltului sau asupra pietrei. Statul nu a încasat rovinietă, pentru că pe acolo nu au circulat mașini, iar cabanierii nu au putut să își folosească unitățile de cazare, iar asta înseamnă pierderi. Va fi pentru prima dată în companie când se face un asemenea calcul. (...) Așteptăm o decizie a instanței de judecată care să ne permită rezilierea contractului și urmează preluarea drumului", a mai spus directorul CNADNR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu