EXCLUSIV  Educaţia rutieră în Suedia, la alt nivel. Două categorii, Risc 1 şi Risc 2: Nu vrem să speriem oamenii, ci doar să arătăm cum reacţionăm în situaţii de criză

Fotografie de la Efrem  Efre, Pexels
Fotografie de la Efrem Efre, Pexels

Suedia este cea mai sigură ţară din punct de vedere rutier, cu de zece ori mai puţine victime pe şosele decât în România. Iar asta pleacă şi de la educaţia primită în şcolile de şoferi. 

Tino Carrasco, director Educaţie Rutieră la Ring Knutstorp, cel mai mare şi mai vechi circuit auto din Suedia, a explicat în ce constă educaţia de risc care le este oferită viitorilor şoferi. 

"Educaţia privind riscul poate fi împărţită în două categorii, Risc 1 şi Risc 2. Risc 1 înseamnă că avem o discuţie de trei ore, trei ore şi jumătate, în care trecem prin riscurile asociate cu oboseala, boala, alcoolul şi substanţele interzise. Aceasta e partea de teorie pură. 

Apoi avem modulul de educaţie Risc 2, care este teorie combinată cu practică. Şi asta înseamnă că se trece prin nişte etape, în care arătăm cum noi, oamenii, suntem afectaţi în trafic, vorbim despre soluţii tehnice, cum funcţionează centurile de siguranţă într-o maşină, tetierele, anvelopele, ce se întâmplă într-o coliziune şi ce se întâmplă dacă te răstorni cu maşina. Toate aceste exerciţii se realizează în simulatoare, iar cei care participă la curs sunt implicaţi direct. 

Apoi există exerciţii de conducere în Risc 2, în care se conduce pe piste special pregătite, pentru a arăta cum se comportă o maşină, cum reacţionează o maşină, şi cum ne comportăm noi, ca şoferi, în diferite situaţii. 

Astfel, punem oamenii într-o conjunctură în care se confruntă cu o situaţie de trafic neplăcută. Şi ceea ce vrem să obţinem nu este să speriem oamenii, doar vrem să arătăm modul în care reacţionăm, ca şoferi, într-o situaţie de criză. 

De obicei, asta rezultă în pierderea controlului maşinii, distanţe foarte lungi de frânare, şi ceea ce elevii învaţă din asta este că, dacă te pregăteşti din timp şi eviţi să ajungi într-o astfel de situaţie, eşti un şofer mult mai sigur pe tine atunci când apare o situaţie în care pierzi controlul", a declarat Tino Carrasco în cadrul documentarului Sânge pe Şosea, difuzat la DC Conducem. 

CITEŞTE ŞI - Măsură luată de Suedia în anii '70 pentru a reduce numărul accidentelor pe şosele alunecoase. "Autorităţile locale au avut trei ani la dispoziţie"

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel