Zero emisii, alimentare mult mai ieftină decât în cazul combustibililor fosili, impozite extrem de scăzute sau chiar gratuite. Asta înseamnă, pentru mulţi, maşinile electrice.
Evident, apare problema autonomiei, pentru că cele mai multe maşini electrice actuale nu pot merge pe distanţe mai mari de 400 km. Iată, însă, cele 10 oraşe europene în care eşti avantajat dacă ai maşină electrică. Din nefericire, în acest top 10 România nu intră.
Pe primul loc este capitala Islandei, Reykjavik. Analizat după procentajul încărcătoarelor libere, preţul mediu pe kwh şi distanţa medie între încărcătoare, acest oraş a obţint cel mai mare scor, 7,94. Astfel, în capitala Islandei se pot găsi încărcătoare pentru maşini electrice la 550 m distanţă unul de altul, 65% dintre staţiile de încărcare sunt aproape constant libere, iar preţul energiei este 0,29 euro pe kwh.
Pe al doilea loc este Glasgow, cu un scor de 7,54. Deşi 92% dintre staţii sunt libere, distanţa dintre ele este de 1,1 km, iar 1 kwh costă 0,32 euro, scrie uswitch.com.
Pe locul trei, surprinzător, este Lisabona. Deşi are doar 1% din staţii libere, preţul per kwh este de 0,17 euro, iar distanţa dintre staţiile de încărcare de 750m.
Capitala Ungariei, cu 7,14 şi Oslo, capitala Norvegiei, sunt pe locurile 4 şi 5, cu scoruri de 7,14, respectiv 7,04.
Top 10 este completat de Barcelona, Haga, Praga, Anvers, Helsinki şi Amsterdam, ultimele două fiind la egalitate. În Barcelona, spre exemplu, deşi 60% dintre staţiile de încărcare sunt libere, puterea de încărcare este de 18 kwh, astfel că oraşul nu a putut urca în top.
Cea mai mică distanţă între staţiile de încărcare este la Haga, 480 m, dar numai 4% dintre staţii mai sunt libere constant.
Liverpool este considerat de analişti drept cel mai neprietenos oraş cu maşinile electrice. Distanţa dintre staţiile de încărcare este de 2,38 km, iar asta a cântărit extrem de mult.
”Numere de înmatriculare dedicate mașinilor nepoluante vor funcționa ca un pașaport verde pentru acest tip de autovehicule. Prin identificarea clară și vizibilă a vehiculelor nepoluante în trafic, creăm cadrul pentru acordarea unor facilități celor care le utilizează: fie că vorbim de parcare gratuită, acces permis în zone cu emisii reduse, reduceri de taxe și impozite, autoritățile locale, în special cele din marile aglomerări urbane, vor avea un instrument de lucru foarte util”, a declarat ministrul Tánczos Barna. CITEŞTE MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu