O nouă planetă care ar putea susține viața umană, descoperită "aproape" de Pământ de oamenii de știință britanici

foto: Freepik *imagine cu rol ilustrativ

Oamenii de știință britanici au descoperit o nouă planetă care ar putea susține viața umană și nu este atât de "departe".

Temperatura pe Gliese 12b este de aproximativ 42C, ceea ce înseamnă că ar putea fi locuibilă. De fapt, este una dintre puținele planete cunoscute pe care oamenii ar putea teoretic supraviețui.

"Ar fi inconfortabil pentru un om, dar modul în care definim «locuibilitatea» este ca apa lichidă să poată exista la suprafața planetei, ceea ce în acest caz este posibil", spune Larissa Palethorpe de la Universitatea din Edinburgh.

Palethorpe și o echipă de oameni de știință din întreaga lume au folosit Transiting Exoplanet Survey Satellite al NASA, cunoscut sub numele de TESS, pentru a observa planeta care orbitează în jurul stelei sale. A fost nevoie de mai puțin de un an pentru a-i calcula apoi dimensiunea, temperatura și modul în care se mișcă.

"Planetele mai mici sunt foarte greu de găsit", a declarat  Palethorpe. "Vrem să știm mai multe despre planetele de mărimea Pământului pentru a putea înțelege câte alte Pământuri mai există", a adăugat aceasta.

"Detectarea uneia atât de aproape este foarte interesantă pentru că ne permite să facem analize de urmărire a atmosferei, astfel încât vom putea afla mult mai multe despre ea", susține Larissa Palethorpe.

Gliese 12b este relativ aproape în spațiu, la doar 40 de ani lumină distanță. Cu toate acestea, cea mai rapidă navă spațială ar avea nevoie de aproximativ 300.000 de ani pentru a ajunge acolo în prezent, potrivit cercetătoarei de la Universitatea din Edinburgh.

Planeta, care are aproximativ aceeași mărime cu Venus, se învârte în jurul Soarelui la fiecare 12,8 zile. Soarele, numit Gliese 12, este o stea pitică roșie rece, situată în constelația Pești.

"Lumina pe care o vedem acum este de acum 40 de ani - atât timp i-a luat să ajungă la noi, aici, pe Pământ", a declarat profesorul Thomas Wilson, de la Warwick, care a fost implicat în această descoperire.

"Planete precum Gliese 12b sunt puține și rare, așa că este foarte rar să putem examina una atât de îndeaproape și să aflăm despre atmosfera și temperatura ei", a mai spus Wilson.

Următorul pas este ca echipa să examineze atmosfera planetei și să afle dacă aceasta este similară cu cea a Pământului.

"Ar putea fi de fapt o planetă fără atmosferă, ceea ce ar însemna că nu este atât de locuibilă. În mod ideal, pentru a fi locuibile, se dorește o atmosferă subțire - planetele cu atmosferă groasă tind să fie prea fierbinți. Ar putea fi noroasă, încețoșată sau pur și simplu nu ar putea avea atmosferă deloc", a afirmat Larissa Palethorpe, conform Sky News.