Seattle a implementat o strategie interesantă prin care lucuitorii sunt încurajați să meargă cu autobuzul la muncă. Metoda are rezultate pentru că orașul american a devenit unul cu procentul cel mai mare de muncitori care aleg autobuzul pentru a ajunge la job. Cum a fost posibil?
Aproape toate orașele majore din S.U.A. au înregistrat ani de declin în mersul cu autobuzul, dar Seattle a fost excepția în ultimii ani. Între 2010 și 2014, Seattle a avut cel mai mare salt dintre toate marile orașe din S.U.A. La vârf în 2015, aproximativ 78.000 de persoane, sau aproximativ unul din cinci lucrători din Seattle, mergeau cu autobuzul la serviciu.
Pe Third Avenue, unde traseul șoferiței Adelita Ortiz începe de obicei, singurul obstacol în trafic este un flux de alte autobuze care călătoresc pe același drum. Stradă blochează accesul autoturismelor și devine un coridor de autobuze la orele de vârf(dimineața și seara). Seattle este unul dintre puținele orașe din SUA care restricționează utilizarea automobilelor private. Numai linia de tramvai din Portland sau tunelurile de autobuz din Boston se apropie de numărul de călători care folosesc mijlocul de transport în comun, pe care îl are Seattle la orele de vârf.
Ortiz afirmă că strategia nu numai că ajută autobuzele să se deplaseze mai repede, dar permite șoferilor să execute o tehnică numită "țesătură" - în care autobuzele își iau cu rândul pasagerii de pe marginea drumului, în funcție de gradul de ocupare. Astfel, autobuzele mai pline își continuă drumul, în timp ce cele mai goale opresc să ia pasagerii.
Totul este posibil pentru că mai multe autobuze pornesc pe traseu în același timp, iar lipsa traficului de pe bulevard permite efectuarea acestei "țesături" în care autocarele pot lua pasageri în funcție de cât de pline sunt.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu