Statele Unite ale Americii se află pe primul loc într-un clasamet 50 al celor mai admirate țări din lume, făcut de GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications pe baza unui indice al mărcilor de ţară, România plasându-se în a doua jumătate a topului.
Studiul a fost efectuat între 7 iulie şi 4 august 2010 prin intervievarea online a 20.000 de adulţi din 20 de ţări, fiind luate în calcul situaţia celor 50 de ţări în şase domenii, respectiv exporturi, guvernare, cultură, populaţie, turism şi imigrare sau investiţii.
"România se situează în treimea inferioară a clasamentului celor 50 de naţiuni.Punctul forte al ţării noastre este capitolul guvernare, înregistrând cel mai bun scor pentru chestiuni referitoare la pace şi securitate şi protecţia mediului înconjurător. Exporturile reprezintă cea mai slabă componentă de imagine pentru România. România primeşte cel mai bun loc între ţările latino-americane şi cel mai slab între cele est-europene", se arată într-un comunicat al GfK România, citat de Mediafax.
Rezultatele indicelui mărcilor de ţară, care măsoară imaginea globală a 50 de ţări, prezintă Statele Unite ale Americii ca deţinând primul loc pentru al doilea an consecutiv în calitate de ţară cu cea mai bună marcă.
În topul primelor zece cele mai bune branduri de ţară, au intervenit câteva modificări faţă de 2009. Astfel, Spania, pe locul 10 anul trecut, nu mai face parte din top, iar Italia a trecut de pe locul 6 pe 7. De asemenea, Franţa a căzut de pe poziţia a doua pe cea de-a treia, locul acesteia fiind luat de Germania.
În primele zece poziţii de mai regăsesc în ordine Regatul Unit al Marii Britanii, Japonia, Canada, Elveţia, Australia şi Suedia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu