Jurnalistul Patrick André de Hillerin a explicat de ce sunt de o „mârșăvie cruntă" criticile unui consilier județean din Tulcea, nemulțumit de stadiul reconstrucției falezei din oraș.
„Faleza din Tulcea este în reconstrucție, după ce vreo 15-20 de ani s-au dus bătălii crunte cu mafia din Galați pentru ca aceeași faleză să intre în proprietatea Tulcei, căci cei de la APDM Galați doar încasau niște milioane în fiecare an, investind cam 50-60.000 de euro, în 25 de ani, în lucrări de întreținere a falezei.
Povestea e lungă, n-am s-o spun aici, acum. În fine, lucrările la faleză au început la sfârșitul lui iulie-începutul lui august 2020, termenul de finalizare fiind 31 decembrie 2022. E vorba despre lucrări destul de complexe, în primul rând de consolidare. S-au forat și s-au turnat sute de piloni de beton armat de câte 15-20 de metri, iar de la malul Dunării spre interior s-au turnat structuri de beton de susținere.
N-or să se vadă, că vor fi sub suprafața falezei. Mă rog, nu este vorba despre o simplă decopertare și apoi schimbare a suprafeței pietonale, e o lucrare complexă, de aia durează și costă atâta. Ei, bine, nu toată lumea este mulțumită de chestia asta.
Un consilier județean care are un business cu bărci care plimbă oameni în Deltă se tot strofoacă pe vreo două grupuri/pagini de FB, încă de anul trecut, plângându-se că nu e gata faleza. Pentru că el vrea să-și agațe pontonul de faleză, ca să aibă unde să-i vină turiștii mai ușor.
Acum e nevoit, săracul, să-și țină pontonul pe partea cealaltă a Dunării și nu are cum să agațe naivii care se plimbă pe faleză (nici n-au pe unde, printre fiare, betoane, bolovani) și să le promită că-i duce să le arate pelicanii, cormoranii și mexicanii. Și tot postează tâmpenii, deplângând faptul că nu au unde acosta navele de croazieră, că turismul, că ce situație de rahat că nu există condiții de andocare.
Băi, nene, e neplăcut, da. E chiar nasol, pe alocuri. Certific. Locuiesc într-un bloc pe marginea falezei, mă trezesc ăștia în fiecare dimineață la ora 7, în fiecare zi mai puțin duminica, e zgomot de utilaje grele, nu mai am unde să-l plimb pe Alpha, uneori e praf...Dar, pe bune, cum se putea reface faleza fără șantier? Ar trebui lăsate pontoanele ca să lucreze ăștia printre ele? Și, eventual, să lucreze doar noaptea, iar ziua să-și strângă utilajele și să lase turiștii pe faleză, ca să-i poată aborda meseriașul din CJ? "Hey, mister, trips tu dă Delta, trips tu dă pelican coloni. Mister, mister, rili gud prais!".
Mă rog, o să vedem dacă se respectă termenul limită, o să vedem și cum o să arate faleza, dar mai e puțin până atunci. Ar trebui, între timp, să ne preocupe și ce fel de pontoane vor fi amarate la faleză. Că până acum doi ani ziceai că a venit bâlciul din Țăndărei.
Eu cred că ar trebui standardizate, să ai două-trei modele unitare din care să poți alege și mai cred că zona centrală a falezei ar trebui să rămână liberă, nu să fie aglomerată cu toate ruginiturile pământului. Iar zona de amarare a pontoanelor pentru bărcile rapide sau pentru bărcile care fac excursii în Deltă ar trebui să fie înspre capetele falezei sau, de ce nu, chiar pe partea cealaltă a Dunării, în suburbia Tudor Vladimirescu.
Așa s-ar simți și primăria obligată să mai asfalteze pe acolo, să. investească puțin în acea parte a orașului pe care a abandonat-o de foarte multă vreme. Dar, pana mea, să behăi că nu e gata un șantier care mai are 7 luni jumate până la termenul de finalizare doar pentru că nu mai poți tu să agăți câțiva fraieri pe zi mi se pare de-o mârșăvie cruntă.”, a scris Patrick André de Hillerin, pe pagina sa de Facebook.
FOTO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News