Ministrul german de externe, Annalena Baerbock, a fost nevoită să-și înrerupă vizitele oficiale, pentru a doua oară în acest an, din cauza unor defecțiuni ale avionului oficial al Bundeswehr.
Ministrul și-a întrerupt luni călătoria de o săptămână în Australia, Noua Zeelandă și Fiji, rămânând blocată la Abu Dhabi, în Emirate, după ce avionul său a avut o problemă la unul dintre flapsurile pentru aterizare.
Un purtător de cuvânt al Ministerului de externe care se afla la bordul aeronavei Bundeswehr a anunțat că, din cauza unei probleme mecanice, delegația germană trebuie să se întoarcă la Abu Dhabi, unde se vor găsi alte variante pentru continuarea călătoriei scrie presa germană.
Pilotul – care zboară de 35 de ani – a spus că o astfel de eroare nu a mai avut loc niciodată în timpul carierei sale, scrire Politico. A trebuit să fie eliberate în aer opt tone de kerosen pentru ca avionul să aterizeze în siguranță. Personalul de întreținere verifică dacă avionul poate fi reparat cu piese de schimb sau echipamente de bord, iar ministrul și o delegație restrânsă ar putea pleca spre Noua Zeelandă cu un zbor charter, luni seară.
În luna mai, Baerbock a rămas blocată la escala din Qatar, după ce zborul ei a suferit avarii la trenul de aterizare, în drumul ei de întoarcere la Berlin.
Ministrul de externe nu e singurul demnitar german care are probleme cu zborurile. În 2018, cancelarul Angela Merkel,a ratat deschiderea summitului G20 din Argentina, după ce avionul său a fost nevoit să aterizeze din cauza unor probleme tehnice.
Avionul, care se afla în drum spre Buenos Aires, s-a întors din drum deasupra Olandei și a aterizat în orașul german Köln. Pasagerii aeronavei Airbus A340, așteptată pe pista de aterizare de mașini ale pompierilor și un dispozitiv de securitatre, au fost anunțați că avionul trebuie să se întoarcă, deoarece o problemă tehnică perturba mai multe sisteme electrice. Merkel a ajuns la summit cu un avion guvernamental care a mers până la Madrid și apoi cu un zbor comercial, până la Buenos-Aires.
România nu are astfel de probleme, dar nici aeronave oficiale. Dacă Moldova sau țări mai sărace din fostul CSI nu au astfel de avioane din motive economice, țara noastră a rămas fără nicio aeronavă oficială ca urmare a disputelor politice și a luptei dintre Palatul Cotroceni și Palatul Victoria. De regulă, statele naționale au minimum două-trei aeronave oficiale și câteva aparate mai mici pentru deplasările miniștrilor sau altor demnitari în vizite oficiale.
După disputa Ponta-Băsescu, președintele, premierul sau demnitarii care merg în delegații externe nu mai au la dispoziție nici avionul închiriat de la Tarom. Din 1990 până în 2010, a fost folosit ca avion prezidențial Boeing-ul 707-3K1C Carpaţi, produs în 1974, pentru Nicolae Ceaușescu. Avionul avea birou prezidențial, cameră de odihnă, comunicaţii secretizate.
După 2010, Administraţia Prezidenţială a folosit pentru cursele externe un avion Airbus închiriat de la Tarom. În 2013, președintele a renunțat la contractul cu Tarom și, de atunci, pentru toate deplasările externe ale șefului statului sunt folosite avioante închiriate în regim charter de la firme străine.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu