Logo-urile marilor companii internaţionale s-au schimbat de-a lungul timpului, în funcţie de modă sau de cererile pieţei.
Autor:Mihaela Budescu
Când te gândeşti la Microsoft în minte îţi poate veni imaginea miliardarului Bill Gates, a unui PC sau a logo-ului companiei, care este reprezentat de numele firmei scris cu caractere îngroşate şi italice.
Însă, la începutul anilor '70, creatorii companiei s-au gândit la un logo diferit, în stil groovy, ţinând cont de faptul că în acea perioadă literele mari şi ritmurile disco erau la modă. Pentru a-l face şi mai interesant, numele companiei a fost separat în două cuvinte: "Micro" şi "Soft", scrie Gigantul producător japonez Nissan Motor Company a apărut în iunie 1934, după preluarea companiei Datsuns. Până în 1960, firma şi-a creat un renume pe piaţa din SUA, cu Datsun Roadster.
Cu un slogan precum "Tu apeşi pe buton, noi facem restul", George Eastman a pus în mâinile consumatorilor din toată lumea prima cameră foto simplă în 1888. După mai mulţi ani de dominare a pieţei, compania Kodak a eşuat în era digitală şi a fost nevoită să solicite intrarea în insolvenţă în ianuarie 2012.
Proiectul Mozilla a apărut în 1998. În primul an de existenţă, o nouă comunitate de membri a contribuit la funcţionarea acestui browser. După mai mulţi ani de dezvoltare, Mozilla 1.0 a fost prezentat în 2002. Până în acel moment, peste 90 la sută dintre internauţi foloseau motorul de căutare Internet Explorer.
Grupul IT Apple a început ca Apple Computers inc în 1976, fiind creaţia prietenilor Steve Jobs, Steve Wozniak şi Ronald Wayne. Compania a fost creată în garajul casei lui Jobs din California, iar logo-ul iniţial era o referinţă la legea atracţiei universale a lui Isaac Newton. Cinci decenii mai târziu, produsele companiei, precum computerele, iPod-urile, iPad-urile şi iPhone-urile sunt un must-have, iar valoarea firmei a ajuns la 600 de miliarde de dolari.
Compania japoneză Canon a fost fondată în 1934, cu numele Kwanon, după numele unei zeiţe budiste. În următorul an, numele a fost schimbat în Canon odată cu lansarea primei camere de 35mm. Jumătate de secol mai târziu, compania a lansat prima sa cameră digitală. În 2012, Canon se bucură de 20 la sută din cota de piaţă a camerelor digitale, oferind sute de modele pentru amatori şi profesionişti. În 2007, compania a vândut peste 250 de milioane de camere video, mai multe decât orice altă firmă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News