LOGO: trecut şi prezent. Cum şi-au schimbat simbolurile marile companii - FOTO

Logo-urile marilor companii internaţionale s-au schimbat de-a lungul timpului, în funcţie de modă sau de cererile pieţei.

Autor:Mihaela Budescu

Când te gândeşti la Microsoft în minte îţi poate veni imaginea miliardarului Bill Gates, a unui PC sau a logo-ului companiei, care este reprezentat de numele firmei scris cu caractere îngroşate şi italice.

Însă, la începutul anilor '70, creatorii companiei s-au gândit la un logo diferit, în stil groovy, ţinând cont de faptul că în acea perioadă literele mari şi ritmurile disco erau la modă. Pentru a-l face şi mai interesant, numele companiei a fost separat în două cuvinte: "Micro" şi "Soft", scrie Gigantul producător japonez Nissan Motor Company a apărut în iunie 1934, după preluarea companiei Datsuns. Până în 1960, firma şi-a creat un renume pe piaţa din SUA, cu Datsun Roadster.

Cu un slogan precum "Tu apeşi pe buton, noi facem restul", George Eastman a pus în mâinile consumatorilor din toată lumea prima cameră foto simplă în 1888. După mai mulţi ani de dominare a pieţei, compania Kodak a eşuat în era digitală şi a fost nevoită să solicite intrarea în insolvenţă în ianuarie 2012.

Proiectul Mozilla a apărut în 1998. În primul an de existenţă, o nouă comunitate de membri a contribuit la funcţionarea acestui browser. După mai mulţi ani de dezvoltare, Mozilla 1.0 a fost prezentat în 2002. Până în acel moment, peste 90 la sută dintre internauţi foloseau motorul de căutare Internet Explorer.

Grupul IT Apple a început ca Apple Computers inc în 1976, fiind creaţia prietenilor Steve Jobs, Steve Wozniak şi Ronald Wayne. Compania a fost creată în garajul casei lui Jobs din California, iar logo-ul iniţial era o referinţă la legea atracţiei universale a lui Isaac Newton. Cinci decenii mai târziu, produsele companiei, precum computerele, iPod-urile, iPad-urile şi iPhone-urile sunt un must-have, iar valoarea firmei a ajuns la 600 de miliarde de dolari.

Compania japoneză Canon a fost fondată în 1934, cu numele Kwanon, după numele unei zeiţe budiste. În următorul an, numele a fost schimbat în Canon odată cu lansarea primei camere de 35mm. Jumătate de secol mai târziu, compania a lansat prima sa cameră digitală. În 2012, Canon se bucură de 20 la sută din cota de piaţă a camerelor digitale, oferind sute de modele pentru amatori şi profesionişti. În 2007, compania a vândut peste 250 de milioane de camere video, mai multe decât orice altă firmă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel