În transporturi, în Alba, cetățenii nu doar că nu au multe variante, în timp ce, din banii lor, se plătesc despăgubiri consistente.
Ce făcut Consiliul Județean Alba în transporturi? În general, a pierdut bani. Bani ai cetățenilor! Într-o singură decizie nefavorabilă în instanță, au zburat, din portofelul județului, 400.000 de lei. Atât a avut de dat daune morale și materiale CJ-ul firmei Man Tour. La fel ca-n cazul Transgilyen SRL, daunele s-au plătit din banii județului, deci ai cetățenilor. Acțiunea în justiție venea după ce mai multe rute de transport public local au fost cedate în 2008 către două firme la care erau acționari doi consilieri județeni. Firmele pierzătoare, Arion Trans SRL, Man Tours SRL şi Transgilyen SRL, au atacat decizia în instanță, unde au câștigat după 10 ani. Cele trei companii au solicitat atât despăgubiri, cât și, după ce s-au mutat în Cluj, daune de interese, daune moratorii şi daune morale de milioane de lei. Bun de plată a fost și preşedintele instituţiei, Ion Dumitrel.
Și nici pentru elevi se pare că nu a existat mai mult interes. Imagini din presa locală arată elevi care stau câte trei pe un loc în drum spre și dinspre școală. Să spunem că acesta este un caz... fericit? Căci sunt elevi care nu au niciun mijloc de transport, ceea ce vine să dovedească, poate încă o dată un transport public falimentar.
În presa locală, s-au făcut, de-a lungul anilor, apeluri disperate către conducerea CJ, atât pentru transportul elevilor, cât și pentru a nu-i lăsa pe oamenii din mediul rural fără autobuze. Problema este imensă când sunt lăsați oamenii din rural fără autobuze: ei rămân, de fapt, fără acces la servicii esențiale, la educație, sănătate sau muncă. Chiar și cu autobuze, sunt localități unde autobuzul trece la câteva ore sau unde oamenii sunt nevoiți să meargă mai mulți kilometri până-n stație.
Consilierii județeni ai PNL Alba și responsabilii din fruntea acestei instituții: Ion Dumitrel, Marius Hațegan și Dumitru Fulea, au ignorat soluțiile propuse de consilierii județeni ai PSD, privind gestionarea corespunzătoare a serviciului de transport, iar oamenii sunt acum cei mai afectați, arăta presa locală.
În tot acest context, nici mașina personală nu pare a fi o soluție, având în vedere drumurile de pământ sau pietruite impracticabile. La începutul anului 2024, în județul Alba, mai erau 107,3 kilometri de drumuri județene doar pietruite, iar alți 12,1 km erau drumuri de pământ, potrivit situației înregistrate de Consiliul Județean, mai arată alba24.ro, care a publicat și lista drumurilor de evitat:
Sectorul de drum impracticabil
DJ 142 M: DJ 107 Halta Bălcaciu – Bălcaciu – Valea Lungă DJ 142 K / km 6+700 – 12+200 (5,5 km)
Sectoarele de drum județean în stare rea
DJ 103 E: DN1 – Gârbova de Jos – Gârbovița – Gârbova de Suskm 7+540 – 9+390 (1,85 km)
DJ 106 F: DN1 Camping Cut – Câlnic – Reciu – Gârbova – limita județ Sibiu km 8+300 – 11+200 (2,9 km
)DJ 141 D: DJ 106 I Drașov – Boz – Doștat – limită județ Sibiu km 10+295 – 12+400 (2,11 km)
DJ 705: limită județ HD – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna DN 74km 41+200 – 46+828
DJ 705 D: limită Judeţul Hunedoara (km.7+700) – Cheile Cibului – Cib – Glod – Nădăştia – Almaşu Mare – limită Judeţul Hunedoara (km.33+100) km 22+100 – 26+100 – 26+666 (4,566 km)
DJ 742: Gura Roşiei (DN 74 A) – Iacobeşti – Ignăţeşti – Balmoşeşti – Roşia Montanăkm 6+400-9+660 (3,26 km)
DJ 750 C: Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeţ – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremţ – Teiuş (DN 1) km 0+600 – 14+097; 26+500-27+500-32+266 (19,26 km)
DJ 762: limită Judeţul Hunedoara – Dealu Crişului – Valea Maciului – Mărteşti – Vidra – Lunca de Jos – Vârtăneşti – Burzoneşti – Mihoieşti (DN 75)km 40+600-46+30 (5,7 km)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu