De Ce nu a fost localizat corect avionul. Explicație năucitoare

Medicul Radu Zamfir a transmis coordonatele GPS ale locului unde s-a prăbușit avionul, însă au fost găsiți după mai bine de șase ore. Un salvamontist din Cluj a explicat că el a realizat calculalele, bazându-se pe datele date de medic, cu o eroare de un kilometru, însă a fost ignorat. La telefon vorbeau peste 50 de persoane cu medicul, după explicațiile aceluiași salvamontist. 

Dacă un salvamontist a calculat locul cu o  eroare de 1 kilometru, pe baza informațiilor date de medicul Zamfir și cu ajutorul unul computer, de ce serviciile care atrag anual investiții uriașe nu au reușit să facă cel puțin același calcule?

Pe site-ul aviatia.ro a apărut o posibilă explicație: "Telefoanele afișează coodonate GPS de tip decimal degrees/grade cu zecimale (gen: 45.456722 24.322443), adică precizie a gradului geografic la nivel de mai multe zecimale. Mai precis cu o eroare de maxim 5 (cinci) metri. Eroarea de 5 metri este generată doar de gradul de precizie al aparaturii dar este neglijabilă (un autoturism normal are cam 5 metri lungime)".

Sursa citată adaugă: "Problema este că, totuși, cele mai utilizate sisteme/formate de afișare a poziției/coordonatelor sunt cele tip grade+minute+secunde (gen N44gr 57’ 50’’ E25gr 27’ 50’’) sau de tip grade+minute cu zecimale (gen N44gr 57.982’ E25gr 27.543’) adică la precizie de 3-4 zecimale ale minutului". Ca o precizare, "un minut pe meridian este egal cu o milă nautică, adică 1,852 km sau 1850 m iar secunda, pentru că este a 60-a parte din minut, este egală cu aprox. 30 metri".

Aviatia.ro mai precizează că deși coordonatele au fost corecte, autoritățiile și echipele de salvare nu le-au înțeles. Diferența este că datele transmise de doctorul Zamfir erau exprimate ca grade cu zecimale și nu clasic, în formatul grade, minute, secunde. Datele ar fi putut fi citite ușor de profesioniștii de la ROMATSA. Lipsa cunoașterii citirii coordonatelor a fost dezvăluită și de membrii clubului off-road. Este normal ca ei să nu le cunoască, însă este anormal că instituțiile nu au știut să le transmită coordonatele corecte și complete. Cei de la off-road au spus că au primit coordonatele fără minute și că asta înseamna erori de sute de km. Însă, potrivit calculelor publicate de sursa citată marja de eroare nu ar fi atât de mare: "60 secunde (maximum) x 30,8 m (valoarea secundei)= 1848 m în cel mai rău caz".

Acesta a fost unul dintre momentele în care pregătirea angajațiilor din instituțiile abilitate ar fi făcut diferența între viață și moarte.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel