€ 5.0920
|
$ 4.3641
|
Curs valutar: € 5.0920
|
$ 4.3641
 

Câți bani cheltuie brandurile din România pe influenceri? Un nou studiu dezvăluie cifre record în 2025
Autor: Editor Team

bannerro-studiupieteiimdinromania2025_36989900
 

Influencerii devin tot mai importanți în România. Potrivit unui nou studiu, bugetele investite în campanii cu creatori de conținut au atins cote record în 2025 – iar tendința este în continuare de...

Ce arată Studiul Influencer Marketing din România:

  • Piața de Influencer Marketing din România este estimată la peste 112 de milioane de euro anual, de aproape 6 ori mai mult decât în 2020.

  • În 2024, peste 8200 de companii au derulat campanii cu influenceri, iar 80% dintre ele i-au folosit ca principal canal de comunicare online.

  • Se estimează că în 2025 vor fi publicate aproximativ 500.000 de postări sponsorizate pe rețelele sociale.

Ce spun specialiștii:

„Influencer Marketing a ajuns la maturitate, iar brandurile înțeleg tot mai bine valoarea unor relații autentice și durabile cu creatorii de conținut. În următorii ani, vom vedea consolidarea Brand Safety și o creștere accelerată a formatelor interactive, precum Live Shopping, care vor transforma experiența utilizatorilor și eficiența campaniilor”  – Florin Grozea.

Ce platforme Social Media sunt cele mai populare:

  • Instagram rămâne rețeaua preferată, cu aproximativ 73% din bugete
  • TikTok urcă rapid, ajungând la o cotă de 16%
  • YouTube se menține la 5%-6%,
  • În timp ce Facebook scade sub 6%

Ce tipuri de influenceri sunt căutați:

  • Vedetele aduc vizibilitate și awareness, având comunități foarte mari, de sute de mii de români

  • Macro-influencerii ajută în faza de convingere, mai ales când sunt campanii punctuale sau evenimente/conferințe/festivaluri

  • Micro-influencerii și creatorii de nișă sunt folosiți pentru conversii

  • Campaniile „Always-On” (pe termen lung, în fiecare lună) sunt în creștere, oferind un ROI mai bun decât campaniile unice

Formatul video domină:

  • Reels, TikTok-uri și Stories au un impact de 5 până la 9 ori mai mare decât postările foto clasice

  • Brandurile aleg să colaboreze cu influenceri care postează video creativ, autentic și frecvent

De ce e important acest Studiu al industriei Influencer Marketing:

România este una dintre cele mai dinamice piețe de Influencer Marketing din Europa Centrală și de Est, iar ROI-ul mediu este de 6x – adică 6 euro câștigați pentru fiecare euro investit.

În anumite industrii, randamentul ajunge chiar și la 10–12x.

Unde poți vedea toate statisticile:

Studiul este disponibil online și poate fi descărcat de aici:

Descarcă studiul complet

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
x close