Voi relata o situație despre modul ”surprinzător”, în care unul dintre marile lanțuri de supermarketuri din România, Lidl, pare că se protejează de noi posibile fraude cu voucherul SGR.
După ce trei persoane din București au fost acuzate, în septembrie, că au înșelat Sistemul Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), încasând aproape 60.000 de lei, pare că unele lanțuri de supermarketuri din România aleg să se protejeze, într-un stil cel puțin bizar, de noi posibile fraude.
Am avut parte de un moment ciudat la un magazin Lidl din Cluj-Napoca. Voi relata mai jos situația.
După ce am reciclat câteva sticle SGR la aparatul din incinta unui Lidl dintr-un cartier din Cluj, am intrat în magazin, pentru câteva minute, pentru mici cumpărături. M-am îndreptat spre casele de marcat rapide. Am scanat produsul cumpărat și apoi am dorit să valorific voucherul SGR.
În momentul în care am scanat voucherul SGR, a apărut o eroare casa de marcat, s-a aprins beculețul roșu, fiind chemat angajatul Lidl să soluționeze problema.
L-am întrebat care este motivul pentru care s-a blocat casa rapidă, pentru că doar am scanat un banal voucher SGR, eliberat chiar de aparatul din incinta Lidl. Răspunsul operatorului Lidl a fost unul surprinzător, afirmând că voucherele SGR trebuie verificate de un angajat Lidl înainte de a fi scanate, pentru a nu fi fraudat, din nou, sistemul SGR.
Și am întrebat următorul fapt crucial: Și cum verificați dacă un voucher ar putea fi falsificat ori ba? Nu este destul să ating codul de bare al tichetului SGR de scannerul casei de marcat?
După momentul din septembrie, când a fost fraudat sistemul SGR (Vezi detalii aici), m-am gândit că ar fi putut apărea un sistem care să respingă voucherele posibil falsificate.
Răspunsul angajatului Lidl a fost că el își dă seama dacă un voucher este fals, după hârtia din care e confecționat voucherul. Cele false sunt făcute dintr-un alt fel de hârtie, în comparație cu hârtia voucherelor emise de aparatele SGR, mi-a spus angajatul Lidl. Am crezut că este o glumă, dar pare că asta e realitatea!
Practic, tehnologia caselor rapide de marcat din 2025 nu poate respinge voucherele SGR false și, având în vedere precedentul, s-a generat o procedură internă prin care scannerul se blochează și trebuie să vină un angajat al magazinului să verifice hârtia din care e confecționat voucherul SGR.
Această ”măsură anti-fraudă” ar urma să fie scoasă de la 1 ianuarie 2026 din acel magazin, potrivit angajatului Lidl.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News