În timp ce senatorii din România încearcă să relaxeze legislația anti-fumat, o măsură de o duritate extremă a intrat în vigoare în Marea Britanie, Irlanda și Franța. Toate pachetele de țigări vor arăta la fel: imagini oribile cu afecțiuni produse de fumat, pe un fond care folosește Pantone 448 C, culoarea cea mai urâtă conform studiilor de marketing. Marca va fi inscripționată cu fonturi similare pentru toate brandurile, la baza pachetului de țigări, scrie The Guardian.
Ambalajele no-name au fost introduse în Australia, fiind responsabile pentru 25% din numărul celor care s-au lăsat de fumat. Cercetările de piață arată că la decizia de renunțare la tutun au mai contribuit taxele mari și interdicțiile pentru fumători.
Companiile producătoare de țigarete au pierdut procesele în care contestau obligativitatea mesajelor anti-fumat, tipărite pe 65% din suprafața ambalajului. Curtea Europeană de Justiție a decis că măsura nu este disproporționată. Introducerea standardizării ambalajelor va fi, cel mai probabil, contestată de producători.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu