Află în articol ce informații ascund codurile de bare de pe produse.
Conform GS1, "codurile de bare EAN (numărul articolului european) / UPC (codul universal de produs) sunt tipărite pe aproape fiecare produs de consum din lume. Ele sunt cele mai vechi și cele mai utilizate coduri de bare GS1". Companiilor care utilizează codurile de bare li se atribuie prefixe numerice particulare, pe baza unui set de coduri de țară, menționează GS1, o organizație non-profit care atribuie aceste numere.
Totuși, deși codurile de bare pot identifica țara de origine a companiei producătoare, ele nu indică locul în care este fabricat produsul, scrie Reuters. Cele mai omniprezente coduri de bare permit citirea unui număr de opt până la 14 cifre de către un scaner laser. De exemplu, codul de bare 4-003994-111000 identifică o cutie ca fiind un pachet de 375 de grame de fulgi de porumb Kellogg’s.
De-a lungul timpului fost dezvoltate diferite tipuri de coduri de bare pentru a fi utilizate în multe industrii și aplicații diferite, iar codurile de bare pot conține tipuri și cantități foarte variate de informații. De obicei, un cod de bare poate include informații despre identitatea produsului, dimensiunea, greutatea, identitatea producătorului și da - informații despre unitatea în care a fost fabricat produsul, printre alte date. Tocmai din acest motiv mulți oameni cred că primele trei cifre arată țara de origine. Este adevărat? Răspunsul scurt este nu, scrie Barcoding.
Explicația este că primele trei cifre ale prefixului unei companii GS1 sunt, de fapt, asociate cu țara în care se află activitatea producătorului. Când o companie se înregistrează la organizația membră GS1, i se atribuie un număr unic care începe cu prefixul GS1 al țării membre.
Deci, este un cod de țară? Da, este. Dar este ușor de înțeles că sediul unei companii sau locația biroului și unitățile de producție sunt adesea în țări diferite (uneori în mai multe țări). Deci, deși nu există o listă de țări de origine cu coduri de bare, există o listă de țări în care se află afacerile producătorilor.
Când o companie solicită un prefix GS1, ea furnizează organizației locația lor, iar asta determină prefixul de țară. Totuși, articolele pe care le produc pot fi produse oriunde în lume.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu