Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Inaugurarea șoselei "Transbucegi", o intoxicare de presă. Drumul este închis circulației publice

Crişan Andreescu, crisan_andreescu / 30 aug 2013 / 20:43

Anunțată cu ceva timp în urmă, inaugurarea șoselei "Transbucegi" s-a dovedit a fi o intoxicare de presă, față de care autoritățile  dâmbovițene nu știu de unde a plecat. Considerată de mulți turiști că ar rivaliza cu Transfăgărașnul sau Transalpina, șoseaua ce șerpuiește spre Sfinxul din Bucegi este departe de a fi gata, iar finalizarea acesteia mai având nevoie de circa opt luni de zile. Chiar dacă este închisă circulației publice, șoferii nu respectă semnul de interzis, iar Poliția nu are un răspuns la această abatere gravă de la Codul Rutier.

Soseaua "Transbucegi" ar fi trebuit să fie inaugurată, sâmbătă, pe 31 august, de Ziua Limbii Române, după cum  s-a vehiculat informația în toată presa. Oficialitățile dâmbovițene nu știu nici de unde a apărut denumirea de "Transbucegi", acesta în acte figurând ca  Drumul Județean 713, care face legătura dintre DN 71 spre Rezervația Națională  Bucegi.

"Au apărut mai multe confuzii și neclarități în ultima perioadă în presă cu acest obiectiv. Nu există o denumire oficială aprobată vis-a-vis de Transbucegi. Denumirea obiectivului este: Reabilitare drum județean DJ 713, din DN 71, Cota 1000, Cabana Cuibul Dorului, Șaua Dichiu, Cabana Babele, cu precizarea că  segmentul de drum se oprește la intersecția cu drumul de acces către Piatra Arsă. Lungimea este de 16 km, primii 6,083 km aparțin CJ Prahova, iar ceilalți 10 km aparțin CJ Dâmbovița, a precizat în exclusivitate pentru De Ce News, Dinu Vasile, director în cadrul Direcției Tehnice a CJ Dâmbovița.

Contractată în 2010, investiția se derulează în asociere de cele două consilii județene, CJ Dâmbovița fiind lider de proiect.  Potrivit sursei citate, șoseaua ar mai avea circa opt luni de execuție pentru a fi dată în folosință. Lucrările nu sunt finalizate, iar această confuzie că pe 30-31 august ar avea loc o recepție a drumului, sincer eu nu pot să vă confirm de unde au apărut aceste date", ne-a mai precizat oficialul dâmbovițean. Drumul este asfaltat doar cu primul strat, până la intersecția cu Piatra Arsă, iar până la recepția drumului se vor pune și celelalte straturi, ne-a mai precizat Dinu Vasile. De altfel, în ultimele zile, pe câteva porțiuni, terasamentul s-a surpat, circulația făcându-se pe un  singur fir, ceea ce pune și mai mult în pericol viața participanților la trafic.

"Obiectivul nu se poate pune în funcțiune, deoarece din punct de vedere valoric și din punct de vedere al perioadei de execuție, lucrările se află în desfășurare. Traseul este semnalizat ca având accesul interzis, responsabilitatea față de siguranța circulației revine constructorului, acesta neputând efectua lucrări dacă există un trafic permanent, iar traseul este semnalizat rutier cu acces interzis. Există bariere și la Cabana Cuibul Dorului și la Vârful Dichiu, dar acestea au fost deteriorate de șoferii care au dorit să meargă pe acest traseu pe propria râspundere.

Poliția județului Dâmbovița nu are un răspuns pentru situația de pe "Transbucegi"

Contactată telefonic, purtătorul de cuvânt al IPJ Dâmbovița ne-a comunicat că a luat act de sesizarea De Ce News, iar în cel mai scurt timp ne va da un răspuns în acest sens. De remarcat că responsabilitatea accesului pe acest drum ar reveni și județului Prahova, de pe raza căruia se face accesul spre Sfinxul din Bucegi.

În cazul unui accident grav de circulație cui va reveni responsabilitatea, în afară de șoferul care nu a respectat semnele rutiere? Poliția se va spăla pe mâini, deoarece drumul nefiind recepționat nu putea acționa, din câte se pare conform Codului Rutier.

În acest caz, constructorul putea instala două posturi de control la cele două capete ale șoselei cu personal permanent, iar lucrările puteau să se deruleze fără probleme de a fi deranjați de traficul infernal din perioada estivală a concediilor, în condițiile în care mai există o variantă de acces spre Platoul Bucegilor.

 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy