Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Avionul lui Iovan, același statut cu al avionului prezidențial

DCNews Team / 27 ian 2014 / 14:24
accident_avion_15291100_14684600_41863800_6e2bd457aa_thumb_630_380
accident_avion_15291100_14684600_41863800_6e2bd457aa_thumb_630_380

Potrivit legistalției, avionul pilotat de Adrian Iovan ar fi trebuit să aibă același statut cu al avionului prezidențial. Indiferent de starea aeronavei B-2 - oricât de banală sau de primitivă ar fi fost - trebuia să devină automat o aeronavă de stat, la fel ca şi aeronava care-l transportă la bord pe preşedintele Traian Băsescu.

Conform AIP-România, document de informare a regulilor aplicate în spaţiul aerian românesc, la capitolul ENR.10-Planuri de zbor/punctul 6 (Indicatorul de statut -STS), era prevăzută tratarea specială, în regim de prioritate absolută, a avionului care s-a prăbuşit în munţii Apuseni.

Prioritatea era dată de motivul operaţiunii aeriene, prelevare de organe în vederea efectuării unui transplant, cu timp de aşteptare limitat, atât la dus pe traiectul Bucureşti-Oradea, cât şi la întors. Statutul zborului fiind corelat în mod automat de către autorităţile aeronautice cu planul de zbor depus de echipaj la briefing-ul aeroportului Băneasa:STS /HOS, acesta fiind un zbor special, declarat de autorităţile medicale. Pe scurt, trebuia tratat la fel ca şi un zbor prezidenţial.

Autoritatea Aeronautică Civilă Română ar fi trebuit să acorde prioritate avionului pilotat de Adrian Iovan.

De ce tace Traian Băsescu

Conform documentului citat, la punctul <<Excepţii şi priorităţi la procedura de alocare a sloturilor (intervalul minim de timp în care este aprobată decolare )>>, zborul medical/ambulanţă figurează la al doilea pe listă. Mai precis, nu mai intră în algoritmul de introducere în fluxul de planificare-management al zborurilor, ca toate celelalte zboruri ale aeronavelor civile conform Convenţiei Aviaţiei Civile de la Chicago, întrucât este recunoscut drept o prioritate.

Din acest motiv, BN-2 ar fi trebuit să devină în mod automat o aeronavă de stat la fel ca şi aeronava prezidenţială. În calitate de fost ministru al Transporturilor, președintele ar fi trebuit să cunoască aspectul în cauză. Probabil acesta este și motivul pentru care Traian Băsescu a preferat să tacă, până în prezent, pe marginea acestui subiect, scrie Romania.ruvr.ru.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25