Gafă "costisitoare" la Cluj: pistă de aeroport, blocată de șoseaua de centură

Caz incredibil la Cluj. Avioanele nu vor putea ateriza în siguranță pe pista de 3.500 de metri a Aeroportului din Cluj din cauza Centurii Apahida. Vina, se pare, că aparține deopotrivă CNADNR şi Consiliului Judeţean Cluj, care nu au sincronizat cele două proiecte, pentru remedierea acestei situații fiind estimate costuri de 10 milioane de euro și o durată de maxim doi ani de zile.

Centura Apahida, construită pe un terasament asemănător celui de cale ferată și la doar 200 de metri distanță de capătul pistei Aeroportului din Cluj, contravine normelor de siguranță a zborului, potrivit cărora, pe o anumită rază, totul trebuie să fie la nivelul solului. În cazul în care șoseaua de centură de Est a Clujului nu va fi deviată, astfel încât maşinile să circule la nivelul pistei, pe pista Aeroportului din municipiu avioanele nu vor putea ateriza în siguranţă, iar mașinile riscă să fie răsturnate.

Potrivit site-ului stiridecluj.ro, președintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, îi învinovățește pe Alin Tișe, fostul președinte al CJ Cluj, și pe Ioan Pantelimon, fostul director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP), pentru această gafă monumentală.

Precizând că proiectul construirii pistei Aeroportului Cluj este anterior celui de construire a centurii Apahida, Uioreanu a arătat că ”Proiectul cu pista de 3.500 de metri a fost discutat de Tișe și Pantelimon înainte să se știe pe unde va trece centura. Este o problemă acum și este vina lor. Li s-a spus că sunt probleme din cauza faptului că nu va fi respectat culoarul de zbor. Este o mare problemă când coboară avioanele la sol, pentru că ajung peste actuala centură și există riscul să se producă turbulențe mari și să se răstoarne mașinile”, a declarat Horea Uioreanu.

Acesta a explicat, de asemenea, că problema Centurii Apahida nu va putea fi rezolvată decât după devierea Someșului, peste circa doi ani. ”Acum se lucrează la pista de 2.100 de metri. În toamnă va fi finalizată, iar apoi se va trece la devierea Someșului, un proiect absolut necesar pentru ca pista să fie construită până la 3.500 de metri. Această pistă nu se intersectează cu centura, dar sunt probleme din cauza culoarului de zbor. S-ar putea ca centura să fie coborâtă de la nivelul actual sau să fie mutată spre satul Sânnicoară”, a mai spus Uioreanu.

De cealaltă parte, fostul președinte al CJ Cluj, Alin Tișe, actual senator PDL, a declarat că nu-l interesează problema. ”Problema cu pista ține de Aeroport. Nu mă interesează problema. Nu mă interesează cine e Uioreanu și ce spune el. Cine e Uioreanu?”, a declarat Alin Tișe, după care a spus că are alte treburi și că este ocupat, potrivit sursei citate.

Până la alegerile locale din luna iulie, Alin Tișe, finul fostului premier Emil Boc, de profesie avocat, a ocupat funcția de președinte a CJ Cluj. După ce nu a reuşit să obţină un nou mandat la şefia instituţiei în 10 iunie, Tișe a renunțat la funcţia de consilier judeţean câştigată, spunând că este o dovadă “de bun simţ şi decenţă”.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel