Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

De ce suntem săraci: explicație pentru Adriean Videanu

Anca Murgoci / 03 noi 2013 / 20:09
adriean-videanu
adriean-videanu

Pe vremea când Adriean Videanu era primar al Capitalei, au fost cumpărate în București autobuze germane în detrimentul celor fabricate în România.

Urban Crosstown, modelul de autobuz Roman, a fost un proiect lansat în 2008 în ideea că va putea participa la licitaţiile organizate de regiile de transport ale primăriilor din ţară. Astfel de licitaţii nu s-au ţinut, cu excepţia Bucureştiului, unde a fost preferat modelul concurent Mercedes Citaro.

În Capitală, oraşul cu cel mai mare parc de autobuze, au fost preferate autobuzele Mercedes Citaro. Roman Brașov a vândut doar câteva zeci de bucăţi către mai multe firme de transport internaţional.

În prezent, compania se luptă să-și vândă mijloacele de transport în România, dar fără succes. „Trebuie să scăpăm de cele 6 Urban pe care le mai avem în stoc, o să vedem unde le dăm. În ţară, nu prea cred. Nu vedeţi că toate firmele preferă să ia second-hand, dacă iau? Iar primăriile n-au bani de autobuze noi, preferă să meargă cu hârburi. Avem nişte oferte trimise pe afară, aşteptăm răspunsul, să vedem ce iese. Mergem şi pe varianta unui discount de 10%, poate şi mai mare, funcţie de ce comandă se face”, spune, pentru Economica.net, Carol Rugacs, directorul fabricii din Braşov.

Dacă luăm în calcul preţul de 120.000 de euro al unei unităţi, rezultă că fabrica din Braşov ar renunţa la mai mult de 12.000 de euro din preţul unui autobuz doar ca să-l vândă.

În 2007, RATB a cumpărat, în urma unei licitaţii câştigată de firma Evo Bus România, importatorul autobuzelor Mercedes, 500 de autobuze la pretul de 188 de mii de euro bucata. Presa a scris atunci despre valoarea prea mare a contractului, mai ales ca mijloacele de transport in comun nu aveau nici măcar aer condiţionat. Aşa că în 2008, primăria generală, prin RATB, a mai cumpărat încă 500 de autobuze, de această dată dotate cu aer condiţionat, dar şi mai scumpe - peste 200 de mii de euro bucata. Pe cele o mie de autobuze, RATB a plătit 200 de milioane de euro, scrie Agenda.ro.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy