Bucureștiul, în TOP mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane

Capitala Romaniei se afla pe locul 5 in intr-un top mondial al oraselor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o calatorie medie de 30 de minute cu masina prin oras, Bucurestiul a inregistrat 103 ore de intarziere intr-un an, fiind devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) si St. Petersburg (104 ore), se arata intr-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialistii in psihologia transportului de la Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ" considera ca ambuteiajele duc implicit la nervozitate si la cresterea accidentelor cauzate de reactiile impulsive. In acelasi timp, blocajele se petrec din cauza numarului foarte mare de masini care circula in Bucuresti, raportat la cel al populatiei, iar solutia principala pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului National de Statistica, in anul 2014, sunt inmatriculate 924.213 autoturisme, la o populatie de 1.883.425 de locuitori, adica o masina la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare

"Infrastructura este, desigur, o mare problema care genereaza aceste ambuteiaje in traficul bucurestean, insa nu este singura. Nu putem neglija, totusi, statisticile INS care spun ca exista o masina la 2 locuitori, iar tendinta populatiei este de a folosi, intr-o proportie covarsitoare, numai acest mijloc de transport. Cognitiile pe care merg majoritatea bucurestenilor, sunt acelea ca pot castiga timp daca se deplaseaza cu automobilul propriu, dar aceste cognitii sunt eronate, deoarece timpul de stationare in trafic este mai mare decat daca s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci cand facem analiza unui accident, luam in considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul si factorul uman", declara prof. univ. dr. Mihaela Rus, presedintele PsihoTrafiQ.

"Romanii au tendinta de a epata cumparand si etaland valoarea masinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminari sociale. In Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au inteles ca daca toata populatia ar folosi autoturismele ca singura solutie de transport rutier, practic marile orase ar paraliza. Vesticii au inteles, se pare ca mai bine decat noi, ca autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare, chiar din contra. In cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o solutie foarte buna pentru a evita aglomeratia urbana. Datorita faptului ca la noi functioneaza foarte bine mimetismul, alegem sa ne deplasam cu totii, incolonati, cu autoturismul, intr-un oras cu o infrastructura rutiera precara, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an inseamna foarte mult. In acelasi timp, nu trebuie sa neglijam deloc faptul ca ambuteiajele sporesc nervozitatea si agresivitatea soferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodata, nu trebuie sa minimalizam nici costurile platite cu sanatatea, ca urmare a poluarii accentuate, mai ales in intersectii", declara psihologul principal Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ".

Solutiile specialistilor pentru decongestionarea traficului rutier

Pentru fluidizarea traficului, specialistii de la PsihoTrafiQ recomanda soferilor sa respecte regulile de circulatie, sa nu intre in intersectii supraglomerate, sa evite utilizarea automobilului propriu in zilele si orele de varf (in special, inceputul si sfarsitul saptamanii, dimineata intre orele 7 si 9, cand majoritatea populatiei se deplaseaza spre locul de munca si intre 16 si 18, atunci cand oamenii se intorc de la serviciu) si sa opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc.

Campanii de responsabilizare a participantilor la trafic

Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ" a derulat, in ultimii ani, campanii de responsabilizare a participantilor la trafic, coordonate de prof. univ. dr. Mihaela Rus si psihologul principal Ionel Simionca – vicepresedintele Asociatiei, in vederea reducerii acestor comportamente disfunctionale, care tind sa contamineze comportamental din ce in ce mai multi soferi. Printre acestea, amintim campaniile nationale "(Micro)Somnul la volan – un pericol real!" si "Alcoolul la volan este un accident", campanii de responsabilizare sociala care sunt prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeana a Sigurantei Rutiere) Totodata, Asociatia organizeaza cursuri de formare, adresate psihologilor, menite sa formeze din ce in ce mai multi experti in psihologia transportului, care sa promoveze educatia rutiera si atitudinile responsabile in trafic. Mai multe informatii gasiti pe www.psihotrafiq.ro.

VOTEAZA ARTICOLUL
+2

STIRE RECOMANDATA

Decizie de la Washington sau gafă a ambasadorului SUA? România, țintă

DCNews Team / 28 aug, 22:27

Foto: karadeniz-press.ro

POLITICĂ

Ambasadorul SUA în Republica Moldova a făcut declarații c ontr oversate  despre apropierea Republicii Moldova de România. 

Panică: Crăpătură uriașă în Antarctica. Consecințe catastrofale

28 aug, 17:41

Array ( [id] => 514453 [title] => Panică: Crăpătură uriașă în Antarctica. Consecințe catastrofale [supratitle] => [description] =>

Cercetătorii monitorizează o crăpătură din cel mai mare strat de gheață din lume. În ultimele cinci luni crăpătura a crescut cu 22 de kilometri în lungime. Are 130 de kilometri în prezent și tot continuă să crape. 

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Bucata de gheață a Antarcticii se numește Larsen C. Când se va desprinde ar urma ca nivelul oceanelor să crească cu 10 centrimetri. Larsen este divizat în trei blocuri, A, B, C. A și B au suferit un declin major, iar C este cea mai mare parte dintre ele. 

O echipă de cercetători din cadrul proiectului MIDAS au declarat că 12% din întregul bloc de gheaţă Larsen C se va rupe, lăsând frontul de gheaţă în poziţia sa cea mai retrasă. 

"Simulările pe calculator ne-au dovedit că stratul de gheaţă care va rămâne va fi instabil, Larsen C ar putea avea aceiaşi soartă ca Larsen B, care în 2002 s-a dezintegrat" au declarat cercetătorii, citează descopera.ro.

Larsen C acoperă o zonă de 55.000 de kilometri pătraţi echivalentul a jumătate din Islanda. În momentul desprinderii, cercetătorii au prezis că se va forma un iceberg de 6.000 km pătraţi, care va cădea în ocean.

"Dacă bucata se va desprinde să spunem în doi, trei ani, frontul se va retrage foarte mult" a declarat Daniela Jansen, de la Alfred Wegener Institute.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 15 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 15 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-08-28 17:41:53 [date_updated] => 2016-08-28 17:41:53 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => panica-crapatura-uria-a-in-antarctica-consecin-e-catastrofale [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 116197 [media_type] => image [description] => [filename] => ipoteza-confirmata-ghetarii-din-himalaya-se-topesc-ca-urmare-a-schimbarilor-climatice-92109.jpg [datedir] => 201110 [upload_date] => 2011-10-25 17:49:59 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_116197__514453.html ) ) ) ) 1
Sia, dată în judecată de fani

28 aug, 14:31

Array ( [id] => 514445 [title] => Sia, dată în judecată de fani [supratitle] => [description] =>

Recent, Sia a susținut un concert în Israel.

[title_homepage] => Celebră cântăreață, dată în judecată de fani [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Fanii artistei își cer banii înapoi, dezamăgiții fiind de cele întâmplate pe scenă.

Ei sunt nemulțumiți din cauza faptului că Sia a cântat doar 65 de minute, dar și că în timpul prestației a stat în spatele scenei și a avut fața acoperită, ceea cea făcut ca spectacolul să fie lipsit de intensitate.

O altă nemulțumire este legată de ecranele amplasate. Pe toată durata concertului, organizatorii au pus imagini cu videoclipurile acesteia, iar cei care au stat în spatele parcului, locul în care s-a ținut concertul, nu au putut să vadă mai nimic. Fanii își cer banii plătiți pe bilet.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 175 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 175 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-08-28 14:31:23 [date_updated] => 2016-08-28 14:31:23 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => sia-data-in-judecata-de-fani [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 512922 [media_type] => image [description] => [filename] => sia_83927900.jpg [datedir] => 201608 [upload_date] => 2016-08-28 14:31:01 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_512922__514445.html ) ) ) ) 1
Descoperire extraordinară în podul uneia din cele mai vechi case din Brașov

28 aug, 12:41

Array ( [id] => 514439 [title] => Descoperire extraordinară în podul uneia din cele mai vechi case din Brașov [supratitle] => [description] =>

O armă veche de mai bine de 100 de ani a fost găsită în podul imobilului care adăpostește Muzeului Casa Mureșenilor, fiind ascunsă cel mai probabil de un membru al familiei Mureșenilor. 

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Pistolul cu toc de piele a fost descoperit din întâmplare, la peste 48 de ani de la înființarea Muzeului, de către un muncitor care efectua operațiunea de deratizare.

Revolverul Saint Etienne, model 1892, este cunoscut și ca Revolver Lebel sau Saint Etienne 8mm, fiind folosit de poliția franceză până prin 1960, conform Wikipedia.

„Pistolul a fost produs în Franța în 1892, atunci a început producția de serie a acestui tip de pistol. El a intrat în dotarea Armatei Române după anul 1896. Din cunoștințele noastre, mai mulți membri ai familiei Mureșenilor au fost ofițeri, fie în armata austro-ungară, fie în Armata Română, deci este posibil ca unul dintre ei să fi ascuns această armă pentru situații neprevăzute”, a declarat dr. Valer Rus, managerul instituției muzeale, conform mytex.ro.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 175 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 175 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-08-28 12:41:30 [date_updated] => 2016-08-28 12:41:30 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => descoperire-extraordinara-in-podul-uneia-din-cele-mai-vechi-case-din-bra-ov [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 512919 [media_type] => image [description] => [filename] => casa_muresenilor_78621700_91854800.jpg [datedir] => 201608 [upload_date] => 2016-08-28 12:41:12 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_512919__514439.html ) ) ) ) 1

TOP STIRI CELE MAI...

www.auchan.ro

antena3.ro

comunicate de presa

Designed by PROGRAPHICS

Studiul de Audienta si Trafic Internet
d1a1.n1