Bucureștiul, în TOP mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane

Capitala Romaniei se afla pe locul 5 in intr-un top mondial al oraselor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o calatorie medie de 30 de minute cu masina prin oras, Bucurestiul a inregistrat 103 ore de intarziere intr-un an, fiind devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) si St. Petersburg (104 ore), se arata intr-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialistii in psihologia transportului de la Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ" considera ca ambuteiajele duc implicit la nervozitate si la cresterea accidentelor cauzate de reactiile impulsive. In acelasi timp, blocajele se petrec din cauza numarului foarte mare de masini care circula in Bucuresti, raportat la cel al populatiei, iar solutia principala pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului National de Statistica, in anul 2014, sunt inmatriculate 924.213 autoturisme, la o populatie de 1.883.425 de locuitori, adica o masina la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare

"Infrastructura este, desigur, o mare problema care genereaza aceste ambuteiaje in traficul bucurestean, insa nu este singura. Nu putem neglija, totusi, statisticile INS care spun ca exista o masina la 2 locuitori, iar tendinta populatiei este de a folosi, intr-o proportie covarsitoare, numai acest mijloc de transport. Cognitiile pe care merg majoritatea bucurestenilor, sunt acelea ca pot castiga timp daca se deplaseaza cu automobilul propriu, dar aceste cognitii sunt eronate, deoarece timpul de stationare in trafic este mai mare decat daca s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci cand facem analiza unui accident, luam in considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul si factorul uman", declara prof. univ. dr. Mihaela Rus, presedintele PsihoTrafiQ.

"Romanii au tendinta de a epata cumparand si etaland valoarea masinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminari sociale. In Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au inteles ca daca toata populatia ar folosi autoturismele ca singura solutie de transport rutier, practic marile orase ar paraliza. Vesticii au inteles, se pare ca mai bine decat noi, ca autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare, chiar din contra. In cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o solutie foarte buna pentru a evita aglomeratia urbana. Datorita faptului ca la noi functioneaza foarte bine mimetismul, alegem sa ne deplasam cu totii, incolonati, cu autoturismul, intr-un oras cu o infrastructura rutiera precara, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an inseamna foarte mult. In acelasi timp, nu trebuie sa neglijam deloc faptul ca ambuteiajele sporesc nervozitatea si agresivitatea soferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodata, nu trebuie sa minimalizam nici costurile platite cu sanatatea, ca urmare a poluarii accentuate, mai ales in intersectii", declara psihologul principal Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ".

Solutiile specialistilor pentru decongestionarea traficului rutier

Pentru fluidizarea traficului, specialistii de la PsihoTrafiQ recomanda soferilor sa respecte regulile de circulatie, sa nu intre in intersectii supraglomerate, sa evite utilizarea automobilului propriu in zilele si orele de varf (in special, inceputul si sfarsitul saptamanii, dimineata intre orele 7 si 9, cand majoritatea populatiei se deplaseaza spre locul de munca si intre 16 si 18, atunci cand oamenii se intorc de la serviciu) si sa opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc.

Campanii de responsabilizare a participantilor la trafic

Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ" a derulat, in ultimii ani, campanii de responsabilizare a participantilor la trafic, coordonate de prof. univ. dr. Mihaela Rus si psihologul principal Ionel Simionca – vicepresedintele Asociatiei, in vederea reducerii acestor comportamente disfunctionale, care tind sa contamineze comportamental din ce in ce mai multi soferi. Printre acestea, amintim campaniile nationale "(Micro)Somnul la volan – un pericol real!" si "Alcoolul la volan este un accident", campanii de responsabilizare sociala care sunt prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeana a Sigurantei Rutiere) Totodata, Asociatia organizeaza cursuri de formare, adresate psihologilor, menite sa formeze din ce in ce mai multi experti in psihologia transportului, care sa promoveze educatia rutiera si atitudinile responsabile in trafic. Mai multe informatii gasiti pe www.psihotrafiq.ro.

VOTEAZA ARTICOLUL
+2

STIRE RECOMANDATA

Codrin Ștefănescu: 'Sunt șocat la emisiunea asta'. Săftoiu: 'Este o situație revoltătoare'

Anca Murgoci / 25 iul, 21:50

POLITICĂ

Violuri, prostituție, copii nedoriți, mame minore și alcool - cam asta se întâmplă în casele de copii din România. Cel puțin la Iași și...

Principalul motiv al destrămării cuplurilor

25 iul, 19:46

Array ( [id] => 511772 [title] => Principalul motiv al destrămării cuplurilor [supratitle] => [description] =>

Cele mai multe dintre cupluri aleg să se despartă din cauza epuizării conflictuale, nicidecum din cauză că iubirea dintre ei s-ar fi stins, sunt de părere psihologii. Astfel, în opinia acestora, motivele principale pentru care mergem pe drumuri diferite sunt strâns legate de barierele pe care le impunem în relaţie.

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

"De multe ori intrăm într-o relaţie spunându-ne în sinea noastră Trebuie să fie bine, trebuie să fiu fericit, trebuie să ... Acel trebuie devine laitmotivul pentru care noi nu mai putem să fim noi, iar din dorinţa noastră de a fi la prezumtivele standarde dorite de partener, suntem dispuşi să facem schimbări majore în viaţa noastră, timp în care ne pierdem pe noi, devenim nefericiţi, neîmpliniţi. Atunci apar neînţelegerile în cuplu, apar certurile şi, inevitabil, despărţirile. Acestea din urmă nu apar din cauza că atracţia dintre cei doi s-ar fi epuizat, ci din cauza conflictelor", este de părere psihoterapeutul Maria Verdi, directorul Centrului ReCreation Life.

Iubirea adevărată apare după împlinirea nevoilor de bază şi deschiderea sufletului

Relaţiile încep prin atracţii erotice puternice şi nevoia de siguranţă. Cei doi comunică şi se înţeleg. Odată satisfăcute aceste nevoi bazale, relaţia se consumă sau trece la un nivel superior. Iubirea adevărată apare abia după ce am consumat eroticul, crede specialistul.

"Dacă relaţia rămâne doar la nivel sexual, aceasta nu poate creşte. În acestă etapă scoatem doar ce este bun în noi şi ne arătăm calităţile. Celălalt vede cât suntem de grozav, de perfect, de iubitor. Ne controlăm emoţiile negative şi impulsurile. Suntem în competiţie cu ce dorim să se vadă şi ce suntem în realitate. Este etapa în care oferim şi avem aşteptări. Dacă nu primim cu măsura cu care dăruim, începem cu reproşurile. Relaţia devine un troc, dau şi cer. Comunicarea în cuplu devine greoaie, apar conflictele, cu timpul şi epuizarea partenerilor. La acest nivel, conexiunea sufletelor este greoaie, nu există iubire necondiţionată. O relaţie în care cerem şi demonstrăm, se transformă în competiţie, apare implicit câştigătorul şi perdantul, dar de cele mai multe ori vorbim de doi perdanţi. O relaţie în care cei doi sunt în competiţie este un teren fertil pentru schimbul identităţii psihologice. Când bărbatul este agresiv, femeia devine din punct de vedere psihologic, copil. Când femeia este forţa familiei, preia rolul bărbatului şi automat el devine copil sau femeia casei. Oricum ar fi, cei doi sunt pe rând agresor şi agresat", afirmă psihologul.

Atragem parteneri conform scenariului de viaţă cunoscut

Suntem milioane de bărbaţi şi femei şi suntem atraşi de persoanele care ne trasmit acel „aha, el/ea este!". La nivel de câmp inconştient, partenerul ales este pe tiparul relaţional cunoscut de creier, menţionează psihologul Verdi. Acea parte componentă, care nu trebuie să fie neapărat una fizică, este pe aceeaşi frecvenţă cu tot ceea ce suntem la acel moment, iar programul neuronal îl recunoaşte.

"Partenerul ales oglindeşte perfect tot ceea ce conţinem, relaţia cu el scoate din noi tot ce avem bun sau mai puţin bun. Relaţia de cuplu se transformă conform scenariul de viaţă cunoscut, copiind relaţia parentală. Ca parteneri, ne manifestăm exact cum am văzut la părinţii noştri. Când relaţiile ajung la monotonie sau conflicte interminabile, cei doi hotărăsc separarea. Considerăm că dacă plecăm din relaţie, viaţa noastră se va schimba în bine. Intrăm în alte relaţii ca să ne vindecăm de cele vechi sau fugim de relaţii pe care nu le-am încheiat, iar acolo nu mai putem creşte. Atribuim noii relaţii rolul de salvator, crezând că vom fi de data aceasta fericiţi. Nimic mai fals. Istoria se va repeta. Noul partener împlineşte nevoile nesatisfăcute de fostul partener, devine confesorul, salvatorul. Noua relaţie este o relaţie tampon, nicidecum ideală. Dacă nu se vindecă motivul pentru care nu a mers relaţia din care am plecat, procedăm identic în orice relaţie vom intra. Câtă vreme nu manifestăm adultul din punct de vedere psihologic, ducem în relaţii competiţie, conflicte, lupta de-a şoarecele şi pisica, până obosim şi o luăm de la capăt", afirmă psihologul Maria Verdi.

Cum putem ajunge la o relaţie armonioasă şi longevivă?

Specialistul afirmă că, în relaţiile armonioase şi longevive, cei doi parteneri sunt conectaţi la nivelul trupului, al minţii, al sufletului şi al spiritului.

„Într-o relaţie de cuplu matură fiecare este atent la el şi la ce aduce el în cuplu. Comunicarea verbală şi nonverbală sunt foarte importante. Cei doi se ascultă, spun ce simt, ce nevoi au, se respectă, se apreciază reciproc fără teamă. Nu deleagă responsabilitatea asupra celuilalt. Nu caută un vinovat. Ei ştiu că în relaţie nu avem nevoie de mecanisme de apărare, pentru că partenerul nu este prezent acolo pentru a ne distruge. Sunt atenţi la limbajul lor de iubire şi la cel al partenerului. Partenerii stabili emoţional cresc împreună în relaţie ştiind că, dacă fiecare îşi face jumătatea, întregul prinde rădăcini. Într-o relaţie fericită, cu potenţial longeviv, te simţi bine cu tine, nu este cazul să demonstrezi nimic, nu ai nevoie să te aperi. O relaţie fericită se construieşte zilnic, cu bucurie, cu responsabilitate, fără lamentări. O astfel de relaţie scoate din noi şi binele şi răul. Într-o relaţie care te creşte, este firesc să spui ce te frământă. Nu pentru că ai nevoie de sfaturi, ci pentru că nu eşti judecat. Eşti ascultat, susţinut. În astfel de relaţie te transformi în cea mai bună variantă a ta. Totul se transformă conştient, cu asumare", crede psihologul Verdi.

Specialistul spune că putem ajunge la acea relaţie dacă vom începe să conştientizăm că emoţiile negative nu au legătură cu partenerul, ci cu ce simţim în legătură cu tot ce vine de la el.

"Emoţiile negative sunt rodul gândurilor negative, ale mentalului care se apără. Nu suntem în cuplu să ne apărăm, ci să iubim, să dăruim, să ne împlinim prin relaţie. Învăţăm că zidurile puse în relaţie produc blocajele, iubirea nu se manifestă în suflete închise. Nemulţumirea este un mare pericol, astfel încât învăţăm să dăruim necondiţionat. Uimitor, vom primi înzecit. Ne dăm voie să simţim, ne dăm voie să cunoaştem partenerul aşa cum este el şi nu cum vrem noi să fie. Vom găsi multe lucruri minunate. Ne dăm voie să apreciem, să admirăm, să fim atenţi, afectuoşi, ne surprindem şi ne reinventăm zilnic. Ducem permanent relaţia la momentul începutului", conchide psihologul psihoterapeut Maria Verdi, directorul Centrului ReCreation Life.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 9 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 9 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-07-25 19:46:30 [date_updated] => 2016-07-25 19:46:30 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => principalul-motiv-al-destramarii-cuplurilor [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 511001 [media_type] => image [description] => [filename] => despartire_25993300.jpg [datedir] => 201607 [upload_date] => 2016-07-25 19:45:17 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_511001__511772.html ) ) ) ) 1
China a construit un monstru aviatic!

25 iul, 18:03

Array ( [id] => 511763 [title] => China a construit un monstru aviatic! [supratitle] => [description] =>

Hidroavionul A G 600, cel mai mare din lume, este destinat unor misiuni speciale: stingerea incendiilor de vegetaţie sau salvare pe mare.

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Aparatul este dotat cu 4 propulsoare care îi permit o rază de acţiune de 4.500 de kilometri şi o sarcină utilă de 53 de tone.

Sunt performanţe superioare aparatelor similare construite în Rusia sau Japonia. Poate ateriza şi decola pe piste clasice de aeroport sau poate ameriza.

În cazul participării la stingerea incendiilor de vegetaţie poate extrage dintr-un lac sau din mare 12 tone de apă în numai 20 de secunde.

Avionul poate salva până la 50 de oameni într-o singură operaţiune.

În plus, hidroavionul poate zbura din provincia Hainan până la insulele artificiale din Marea Chinei de Sud fără realimentare în aer.

Chiar dacă primul zbor oficial va avea loc spre sfârşitul anului, compania care fabrică hidroavionul a primit deja 17 comenzi.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 9 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 9 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-07-25 18:03:25 [date_updated] => 2016-07-25 18:03:25 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => china-a-construit-un-monstru-aviatic [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 510999 [media_type] => image [description] => [filename] => hidroavion_58149100.jpg [datedir] => 201607 [upload_date] => 2016-07-25 18:02:47 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_510999__511763.html ) ) ) ) 1
TURISM în ROMÂNIA. În ce direcție ar trebui să ne promovăm? Întrebare cheie pusă de un american - SONDAJ

25 iul, 17:29

Array ( [id] => 511754 [title] => TURISM în ROMÂNIA. În ce direcție ar trebui să ne promovăm? Întrebare cheie pusă de un american - SONDAJ [supratitle] => [description] =>

România are un potențial turistic uriaș, însă nu știm cu ce să ne promovăm. Aceasta este concluzia interviului pe care ni l-a acordat jurnalistul de turism, Traian Bădulescu.

[title_homepage] => Întrebare cheie pusă de un american despre România! [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

"Vorbeam acum 10 ani cu un om de știință american care cunoaște bine România. Și, la un moment dat, spun eu că România este o poartă între Orient și Occident. Transilvania este occidentală, Dobrogea este orientală. Avem din toate câte ceva. Iar americanul m-a întrebat: Și la ce vă folosește? Cum promovați toate astea?", ne-a spus Traian Bădulescu.

Problema noastră este că nu găsim o direcție coerentă pentru că România are toate timpurile de turism, însă nu le putem promova pe toate.

"Dacă ne gândim la brandul turistic al României, el se referă la Munții Carpați, la natură, la faptul că România este o țară a naturii și a culturii.

Așa cum ungurii s-au promovat pe partea de spa, cred că și Romania ar putea fi promovata ca o țară a naturii, a sănătății, a spa-ului", a spus Bădulescu.

[citeste si]

Jurnalistul ne-a spus că diferența majoră între noi și unguri este că ungurii au investit masiv. România are mult mai multe stațiuni balneare (40, mai exact) decât Ungaria, însă doar câteva sunt modernizate. Ungaria are 10 stațiuni mari, puse bine la punct.

"Mă gândesc la Băile Herculane. Este cea mai veche stațiune balneară din Europa, poate din lume. Este atestată de pe vremea Imperiului Roman. În afară de câțiva investitori, pentru care spun jos pălăria, centrul vechi e în ruină", a spus acesta.

Delegația din Dubai care s-a îndrăgostit de Mamaia.

"Aș marșa și pe distracție. Stilul românului de a se distra. Am avut o delegație din Dubai, la Mamaia, și le-a plăcut atât de mult încât am decalat programul cu o zi.

Dacă mă refer la litoral, atât aș vrea să spun și o spun toți turiștii: avem plaje foarte bune. Plaje cum nu întâlnești foarte des nici în Grecia sau Turcia", a spus Traian Bădulescu.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 9 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 9 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-07-25 17:29:14 [date_updated] => 2016-07-25 20:26:34 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => tursim-in-romania-in-ce-direc-ie-ar-trebui-sa-ne-promovam-intrebare-cheie-pusa-de-un-american-sondaj [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => EXCLUSIV [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 510993 [media_type] => image [description] => Cheile Turzii [filename] => 1920x1080_turda_gorges_transylvania_romania_most_beautiful_lscapes_47557900.jpg [datedir] => 201607 [upload_date] => 2016-07-25 16:54:05 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_510993_cheile-turzii_511754.html ) ) ) ) 1

TOP STIRI CELE MAI...

www.auchan.ro

antena3.ro

comunicate de presa

Designed by PROGRAPHICS

Studiul de Audienta si Trafic Internet