NASA confirmă: A fost descoperit asteroidul care va aduce sfârșitul lumii

Asteroid

Doi astronomi ruși au anunțat că adevăratul sfârșit al lumii va veni atunci când un asteroid, numit YQ1 2012, va lovi Pământul. Potrivit acestora, impactul va avea loc peste 93 de ani. Specialiștii confirmă că asteroidul va lovi planeta cu puterea a 25.000 de bombe atomice, scrie

Cei doi astronomi din Rusia, Andrei Oreshko şi Timur Kryachko, studiau asteroizi neînregistraţi cu ajutorul telescopului „Elena”, situat în deşertul Atacama din Chile, când l-au descoperit pe YQ1.

Asteroidul care, potrivit celor doi astronomi, va lovi planeta Pământ are un diametru de 230 de metri şi o perioadă orbitală de 1040 zile. Utilizând telescopul „Elena”, cel mai avansat tehnologic la această oră, Oreshko şi Kryachko au putut calcula timpul probabil a viitoarei coliziuni: Ianuarie 2106. Potrivit lui Kryachko, în cazul în care traiectoria asteroidului nu este afectată de vreo coliziune aleatoare cu un alt corp ceresc sau vreo circumstanță similară imprevizibilă, în ianuarie 2106 asteroidul va trece extrem de aproape de Pământ. Gravitația planetei noastre ar urma să schimbe cursul asteroidului şi să îl atragă mai aproape. Oamenii de ştiinţă estimează că impactul ar echivala cu energia eliberată de aproximativ 25.000 de bombe atomice detonate în acelaşi timp. Potrivit NASA, YQ1 este al 17-lea cel mai periculos asteroid descoperit vreodată.