După o prezentare oficială aşteptată de ieşeni încă de anul trecut, tramvaiul modernizat de compania de material rulant Electroputere VFU Paşcani (RMAR, fosta Remarul), a început să circule pe liniile capitalei Moldovei.
Acţionarul majoritar al Electroputere VFU Paşcani (RMAR) este Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, care are peste 90% din titlurile RMAR. Firma din Paşcani ar putea face, într-un an şi jumătate sau doi, alte 100 de tramvaie ca acela modernizat, potrivit patronului GFR, care a câştigat la licitaţie compania naţională CFR Marfă, citat de presa locală. Investiţia în tramvaiele noi ale Iaşiului ar putea fi susţinută de fonduri europene, potrivit speranţelor edililor ieşeni, care tocmai au reînfiinţat o nouă societate de transport public, după ce predecesoarea sa a intrat în insolvenţă. Tramvaiul vedetă al Iaşiului a fost reconstruit integral pornindu-se doar de la şasiul unui vehicul german GT4, datând din 1962. Costul a fost de circa 500.000 de euro, adică de 60% din cela unui tramvai nou, potrivit estimărilor lui Gruia Stoica.DotăriInginerii de la Paşcani Remar au dotat tramvaiul cu instalaţii de aer condiţionat, geamuri termopan şi scaune tapiţate, precum şi cu sisteme de supraveghere video. De asemenea, în cabina sa remodelată complet, vatmanul se va orienta cu ajutorul unui sistem de monitoare şi de camere video care vor da informaţii despre poziţia călătorilor şi despre trafic. Tramvaiul ar putea fi dotat chiar şi cu un tablou de diagnoză automată, cu transmisie la depou.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News