Autoritatea Naţională pentru Protecţia Datelor (ANSPDCP) va deschide o investigaţie în perioada următoare privind modul de folosire a datelor personale printr-un nou serviciu de internet personalizat al Romtelecom. Serviciul, lansat luna trecută, este gratuit şi oferă abonaţilor ClickNet, care aleg să-l activeze informaţii relevante cănd navighează pe internet, în baza unui istoric al navigării acestora.
Juristul Bogdan Manolea avertizează pe blogul său că Romtelecom nu ar respecta legislaţia în modul în care interceptează traficul web în scopul afişării de reclame şi tehnologia pusă la dispoziţie de firma Phorm a atras plângeri de la utilizatorii de internet în Marea Britanie ţi chiar o atenţionare de la Comisia Europeană. În apărarea sa, operatorul susţine că instalarea serviciului este opţională şi că s-a sfătuit cu autoritatea de reglementare înainte de lansarea serviciului, informează Hotnews.
"Am primit în această lună o plângere de la o persoană fizică privind nereguli legate de modul de utilizare a datelor personale în cadrul serviciului MyClickNet şi urmează să fie facută o investigaţie în perioada următoare, după rezolvarea problemei mutării la noul sediu. Nerespectarea cerinţelor legale în ceea ce priveşte consimţământul utilizatorilor şi informarea prealabilă a acestora poate constitui contravenţie de prelucrare nelegală a datelor personale care se sancţionează cu maxim 15.000 lei", a declarat Alina Savoiu, purtător de cuvânt al ANSPDCP.
Comisia Europeană a deschis o procedură de infringement împotriva Marii Britanii, în urma plângerilor utilizatorilor de internet în legatură cu Phorm
"Cum în cazul nostru abonaţii nu dau consimţământul în scris, ci este vorba de un consimţământ implicit (...) este clar că dispoziţia respectivă nu este îndeplinită. Mai mult, în sensul acestui caz utilizatorul care participă la comunicarea respectivă este şi site-ul cu care se încearcă conexiunea respectivă şi care, în niciun caz, nu este întrebat dacă permite interceptarea acestei comunicaţii", scrie Bogdan Manolea pe blogul sau.
Romtelecom spune că activarea serviciului este opţională şi clientul este informat anterior despre cum îi sunt folosite datele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu