Misterul radarului din raportul guvernului, dezlegat

avion4-1
avion4-1

Posibila greșeală din raportul guvernamental privind accidentul din Apuseni este doar o eroare de termeni. Specialiștii IGSU au scris ”radar” atunci când s-au referit la GPS-ul mobil aflat la bordul avionului condus de Adrian Iovan.

Avioanele tip BN2 nu sunt dotate cu aparate radar, nici măcar cu un dispozitiv meteorologic. Pentru orientare, piloții folosesc dispozitive GPS mobile. Acestea fie sunt montate în bordul aparatului, fie sunt manevrate de copilot, care le păstrează în buzunar sau în geanta de voiaj.

De altfel, primele indicații de localizare au fost transmise chiar de către copilot, folosind datele furnizate de acest dispozitiv GPS. Ancheta urmează să stabilească dacă eroarea de localizare a apărut din cauza impreciziei tehnice a aparatului, în condițiile specifice (munte, distorsiune semnal etc) sau a fost o eroare de interpretare (s-au transmis coordonatele în sistem zecimal, iar cei care le-au recepționat nu au transformat în grade, minute și secunde).

Raportul prezentat presei nu e un raport de expertiză, ci o notă de informare, prin care instituțiile implicate au raportat modul de acțiune în timpul intervenției, pe ore și minute. Informațiile au fost preluate ad literam din notele înaintate de fiecare structură în parte și centralizate, pentru a permite o evaluare preliminară. Confuzia de termeni, între radar și GPS mobil, aparține IGSU.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel