Un alt aeroport-fantomă, făcut vedetă de Almodóvar

Aeroportul internațional “Delta Dunării” nu este singurul aeroport pustiu din Europa. Vă prezentăm povestea altui aeroport-fantomă, făcut „vedetă” de filmul „Los amantes pasajeros” („Amanții pasageri”) al lui Pedro Almodóvar. Aeroportul Ciudad Real International (CQM) a fost inaugurat în 2009 după o investiție de 1,1 miliarde de euro. Supranumit și "Don Quixote", primul aeroport privat din Spania și-a încetat operațiunile 3 ani mai târziu, pe 13 aprilie 2012.

Situat la aproximativ 241 km de Madrid, lângă autostrada A43, aeroportul Ciudad Real International, Spania, a fost proiectat pentru a prelua traficul suplimentar de pe Madrid Barajas și a deservi Coasta Andaluziei. Ciudad Real International (CQM) trebuia să primească circa 5 milioane de pasageri anual, fiind primul aeroport din Spania legat la rețeaua feroviară de mare viteză AVE. Grație trenurilor rapide, pasagerii ar fi făcut doar 50 de minute până în centrul Madridului, 50 de minute până în Cordoba și mai puțin de două ore până în Sevilia și Malaga, potrivit aeronews.ro.

Un singur moment de glorie: Prințul Harry a aterizat aici

Aeroportul are - sau mai bine zis avea - o singură pistă (10/28) lungă de 4 km și lată de 60 de metri. Ciudad Real International ar fi trebuit să proceseze 47.000 de tone de marfă anual, o secțiune a aeroportului fiind rezervată zborurilor private și sportive. Momentul de glorie al aeroportului a fost atunci când Prințul Harry a aterizat aici pentru a merge la o partidă de vânătoare pe un domeniu din apropiere. De asemenea, și alți oameni bogați, posesori de private jet-uri, utilizau aeroportul CQM pentru a se duce la aventuri similare.

Un singur zbor internațional, pentru cinci luni

În iunie 2010, Ryanair a început operarea primei rute internaționale către acest aeroport, zburând de 3 ori săptămânal din Londra, aeroportul Stansted. Ruta a fost sistată pe 11 noiembrie 2010, în cele 6 luni Ryanair transportând circa 22.000 de pasageri spre CQM. 22 de angajați și-au pierdut locurile de muncă în urma retragerii Ryanair. Și airberlin a operat pe Ciudad Real International, pe ruta Palma de Mallorca, dar s-a retras pe 30 mai 2010. În ceea ce privește companiile aeriene spaniole, low-cost-ul Vueling a deservit aeroportul CQM cu zboruri către Barcelona El Prat și Palma de Mallorca. Compania a sistat cursele pe 29 octombrie 2011. Și transportatorul regional Air Nostrum a zburat către CQM din Barcelona El Prat și Gran Canaria în 2009, retrăgându-se ulterior.

Ajutor de la stat în zadar

În pofida ajutorului de 140 de milioane de euro acordat de guvernul socialist regional, aeroportul Ciudad Real International a intrat într-un picaj pronunțat. Toate rutele internaționale au fost anulate în noiembrie 2010, moment la care aeroportul acumulase datorii de peste 300 de milioane de euro, care i-au adus și falimentul. Pe 1 iunie 2012, CQM a dispărut din documentele oficiale folosite de piloți, sfârșitul operațiunilor având loc - coincidență sau nu - pe 13 aprilie 2012. Potrivit BBC News, eșecul aeroportului ar fi fost planificat chiar de către investitori, aceștia beneficiind, pe parcurs, de contractele de construcție acordate propriilor companii. La final, un alt detaliu care arată degradarea Ciudad Real International: pista aeroportului este vopsită, la intervale regulate, cu X-uri galbene ca o avertizare pentru piloți de a nu ateriza pe CQM.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel