Un studiu arată că românii nu sunt foarte îndrăzneți atunci când vine vorba de plângeri în privința calității serviciilor sau produselor cumpărate
Un studiu arată că 41% dintre cumpărătorii români au reacționat cu privire la produsele și serviciile achiziționate, conform unui studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă 4Service Group România.
”Cele mai multe plângeri ale cumpărătorilor români s-au făcut prin telefon. Mai exact, 18,7% dintre consumatori au apelat la call center-ul companiilor. 5,4% dintre ei au preferat să apeleze direct la personalul din magazin, în vreme ce 2,8% şi-au exprimat nemulţumirile în social media”, se arată în comunicat.
În privința feedback-ului, mai mult de un sfert dintre reclamaţiile făcute de români au rămas fără răspuns. Un procent de 34% au primit răspuns în decurs de 24 de ore, aproape 6% au primit răspuns în câteva ore, iar peste 7% în decurs de oră. Totuşi, aproape 13% dintre respondenţi au declarat că au primit răspuns în mai puţin de 5 minute, potrivit studiului.
Livrări întârziate, comenzi eronate, calitate necorespunzătoare
”Motivele pentru care românii fac reclamaţii sunt cât se poate de diverse: de la livrări întârziate, la comenzi eronate, produse de calitate necorespunzătoare, probleme de ordin tehnic, nerespectarea orelor de program, până la lipsa de pregătire a personalului sau aglomeraţia prea mare de la case”, se arată în comunicat.
În ceea ce priveşte rezolvarea, 34,4% dintre respondenţi s-au declarat mulţumiti de faptul că plângerea lor a fost rezolvată așa cum se așteptau, 28,2% dintre ei spun că problema s-a rezolvat doar parţial, în vreme ce 37,3% spun că reclamaţia făcută nu a fost rezolvată.
Studiul a fost realizat de compania de market research 4Service România, în luna martie 2018, pe un eşantion de 504 respondenţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu