Un echipaj de la Poliţia Rutieră a Capitalei şi un echipaj al Registrului Auto Român (RAR) verificau, joi seara, motocicliştii care treceau prin zona Casei Presei Libere din Bucureşti.
Poliţiştii şi inspectorii RAR erau interesaţi atât de actele motocicliştilor şi ale motocicletelor, dar şi dacă cele peste o anumită capacitate cilindrică aveau montate amortizor de zgomot. Din patru motociclete oprite în trafic la ora 21,39, nici una nu avea un astfel de dispozitiv montat. Tinerii își sunau deja cunoștințele, ca să anunțe că sunt controlați, sau se certau cu polițistul, cu formule deja cunoscute: ”Arată-mi mie, domnule, una care are! Ce ne-ai oprit tocmai pe noi?”, ”La marca asta nu se cere/nu se poate monta” etc.
Puștii teribiliști vor să impresioneze în trafic, semnalând prin zgomotul infernal al eșapamentului că trece un motor”tare”. Renunțarea la amortizoare sau chiar la eșapament crește puterea motorului, mai cred aceștia.
Tot mai mulți locuitori ai marilor orașe se plâng că sunt treziți noaptea de ”răgetul” motocicletelor ambalate pe bulevarde. Cum posesorii acestor bolizi extrem de scumpi nu trebuie să se trezească devreme pentru a merge la lucru, cursele de motociclete se organizează după miezul nopții. De asemenea, la orele când se dă stingerea la cluburile de fițe, respectiv 4-5 dimineața, se sună deșteptarea și pentru cei care locuiesc pe străzile din jur sau pe marile bulevarde. Din păcate, fițarii care umblă cu motociclete fără amortizoare de zgomot au în spate părinți bogați sau influenți, iar Poliția nu îndrăznește să-i supere prea des cu astfel de controale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu